Weet iemand de reden, waarom Hitler voor zijn dood nog wilde trouwen met Eva Braun?

Lijkt me niet uit liefde. Hij wist dat ze beide zouden gaan sterven binnen enkele dagen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een normaal mens wel. Maar ik heb het over Hitler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het over Hitler. Heb de film gezien van je maar snap de overeenkomst niet zo.

Het beste antwoord

Omdat ze als man en vrouw (als uiting van hun liefde voor elkaar) wilden sterven?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ze pleegden samen zelfmoord. Je ziet wel meer dat mensen "voorbereidingen treffen" als ze van plan zijn een einde aan hun leven te maken. Afscheidsbrieven, het goedmaken met iemand. Trouwen kan voor hen ook zoiets geweest zijn. Als een soort "afronding" van hun leven.

Toegevoegd na 18 uur:
In het testament van Hitler is het volgende te lezen over zijn stap om met Eva te trouwen:

"Omdat ik meende tijdens de oorlogsjaren niet de verantwoordelijkheid voor het stichten van een gezin op mij te kunnen nemen heb ik nu, aan het einde van mijn levensweg, besloten om te trouwen met de vrouw die na jaren van trouwe vriendschap vrijwillig koos mijn lot te delen in een stad die reeds bijna helemaal belegerd is"

Het lijkt dus een soort "beloning". Zij was waarschijnlijk gek op hem en hij zag haar, blijkbaar, als een trouwe vriendin. Maar of hij zoveel van haar hield als zij van hem dat valt te betwijfelen. Ik denk persoonlijk dat Hitler daar te egocentrisch en gevoelloos voor was. Zijn karkaker was gevormd (vervormd) door een gewelddadige jeugd.

Toegevoegd na 18 uur:
Bovendien had je als "getrouwde vrouw" en hogere status dan "minnares". Zeker in die tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De echte liefde van Hitler was duitsland. Hitler kon niet van mensen houden. Dit is wat ik gelezen heb. Maar wat de andere reden dan is???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hitler hield ook van zijn hond.
Veel van die nazi's waren dierenliefhebbers.
Daarom kan hij - op zijn manier - ook wel van Eva Braun gehouden hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen min van mij. Het is namelijk het meest logisch. Maar ik vraag het me echt af of het liefde was.
@momo....Hij hield van dieren, maar Eva was een mens, dus dat gaat niet op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mischien denk Friezin dat. Vandaar.........:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zullen ze het niet meer kunnen vragen. Alles hierover is in principe speculatie. En "minnen" doen mij niks hoor. Helemaal niet als er geen fatsoenlijke verklaring voor gegeven wordt. Dan ben je net als Geert W.: wel afkraken maar de discussie uit de weg gaan. (-:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het wel een aannemelijke uitleg.
en die minnen begrijp ik ook niet... +je van mij ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, goeie links ook!

Andere antwoorden (1)

Eva Braun wilde niet de geschiedenis ingaan als 'de minnares van'. Daarom zijn ze vlak voor het einde getrouwd, en hebben ze ook samen zelfmoord gepleegd.