Neemt u politici nog serieus?

De minister-president die serieus gaat reageren op de breuk tussen Jan en Yolanthe. Minister met de meeste vreemde voorstellen. Politici in talkshows en quizen. Het lijkt wel één groot circus op het Binnenhof en daarbuiten. Neemt u politi nog serieus of denkt u bekijk het maar met die poppenkast?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

ach ik hoop dan geen van hen mij serieus WIL NEMEN ;-)

maar even serieus, ach ik vind het best oke als ze hun gevoel uiten, het zijn ook maar mensen, laat die man.
heeft het al zwaar genoeg om zijn eigen geneuzel bij te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, nooit gedaan ook, een paar uitzonderingen daargelaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De actie van Balkenende naar aanleiding van de breuk tussen Jan en Yolanthe was 'een beetje dom'.

Verder zie ik het probleem niet zo.

Ik zie zelden politici in quizzen. In talkshows zullen ze zitten om hun ideeën bekend te maken, en daar gebruiken ze, om allerlei kiezersgroepen te bereiken, allerlei verschillende soorten talkshows voor. Heel logisch!

Overigens is het nu (27 mei 2009) verkiezingstijd, niet voor de mensen op het Binnenhof, maar wel voor het Europees Parlement: de verkiezingen zijn op 4 juni. Misschien is dat de reden dat je "ze" nu overal ziet?

Toegevoegd op 28-05-2009 00:32:05
Overigens is het voor politici, om jou en de andere Nederlanders goed te kunnen vertegenwoordigen op het Binnenhof, nodig, dat ze op de hoogte zijn van wat er leeft in het land. Dus dan is het niet zo raar dat ze soms eens in gesprek gaan met de burger!
Antoni
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie niet de meerwaarde van kennis van het liefdesleven tussen Yolanthe en Jan in met betrekking tot het leiden van een land.
Antoni
14 jaar geleden
Ik ook niet. Ik vond het net als jij een domme actie van Balkenende.
Ik snap wat je bedoeld. Ik ben altijd een grote aanhanger van de SP geweest. Maar ook deze partij is populistisch geworden. Vooral de uitspraak van Marijnissen die minister koenders een flapdrol noem heb ik mij aan geïrriteerd. Welke politieke waarde voegt dit toe? Dit is bij mij de laatste druppel druppel en zeg mijn lidmaatschap op. Naar mijn idee wordt het theater van Den Haag steeds erger. Wilders kan alleen maar schreeuwen in de kamer. Rita Verdonk laat haar kiezers bepalen hoe je het land regeert zonder zelf met goede oplossingen te komen. De oppositie vind het kabinet altijd slecht al doen ze in dezelfde situatie waarschijnlijk precies hetzelfde. De taal in de kamer wordt steeds groffer steeds simpeler. Werd er vroeger nog echt gedebatteerd in de tweede kamer. Tegenwoordig is het een politiek van schreeuwlelijken en soundbites. Kortom het is een groot populistisch theater geworden waar zelfs de grote partijen deel aan nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ook nooit gedaan.
Ik neem hen net zo serieus als zij mij nemen.
Ergo: wij negeren elkaar ;-)
Hoewel ik blijf stemmen tegen beter weten in, maar dan kan het daar niet aan liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK neem geen enkele politicus serieus, daarentegen worden wij door alle politici serieus GENOMEN...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk neem ik ze serieus, maar ik ben geen aanhanger of fan van iemand. Ik zie ze als gewone mensen die het land moeten dienen. Net zoals ik me kan verbazen over mensen buiten de politiek, doe ik dat over politici. Het zijn geen übermenschen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Politici serieus nemen, nee dat ik doe ik niet meer. Men spreek zich uit over een relatie tussen Jan en Yolanthe, men noemt elkaar flapdrol... nee op zo'n manier kan ik de politici niet meer serieus noemen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Sgrijvvaud;

Ik neem veel politici zeker niet zo serieus als ik eigenlijk vind dat het zou moeten zijn. Ik neem ze net zo serieus als zij de politiek nemen.