Wat is PVV bashing?

Blijkbaar een uitspraak van Wilders: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/11/wilders_stop_pvvbashing.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Uitgebreid graven naar modder over bijvoorbeeld PVV-fractieleden en die modder dan zo groot mogelijk uitvergroten.

Neem die James Sharpe: die was directeur (dus niet eigenaar) van een dochterbedrijf van Telenor, de Noorse KPN. Dat dochterbedrijf had zo'n erotische 'stuur mij toch een sms' dienst, precies zoals die bij onze commerciële omroepen 's avonds laat ad nauseam worden geadverteerd. De 'misleiding' van de klanten bestond eruit dat de foto's waarmee die sms-dienst werd geadverteerd foto's van modellen waren, niet van echte 18-plus tienermeisjes die echt in hun sexy lingerie smachtend zaten te wachten op een sms.

Schande! Shocking! Het is toch niet waar, die plaatjes van botergeile kronkelende slanke blondine's met opgeblazen tieten zijn niet écht? Neeeeee. Dat méén je niet!

Netjes? Neuh. Schokkend? Ook niet. In sommige landen toegestaan en in andere niet, maar in ieder geval nou niet echt een verrassing, toch? En Digitania Zrt, dochterbedrijf van Telenor, is er in Hongarije voor op de vingers getikt door de lokale mededingingsautoriteit. Poehee.

Maar hoe komt dit in de media, en hoe wordt het behandeld door de oppositie in de Kamer? Alsof Sharpe eigenaar is van één of ander louche Hongaars BV'tje dat een soort oplichtersbende huisvest die zielige arme Hongaren van hun zuurverdiende centjes berooft. Dit akkefietje is blijkbaar een leuke stok om mee te slaan.

En dát is nou PVV-bashing: zoeken naar stokken om mee te slaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ volledig mee eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wel een leuke linkse hobby, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We denken er duidelijk weer eens het zelfde over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En tja, wie een hond wil slaan.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vindt altijd wel een stok. @died: inderdaad, het gaat om de *opsomming*. Niet om de feiten zelf. Bij eender welke fractie van die grootte die je onder de loep zou nemen zou je van alles op kunnen graven en uitvergroten. Maar het is de PVV waarvan de opsomming wordt gemaakt. Bedankt voor de link trouwens, heel goede illustratie van wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom died, je moet toegeven dat er in het geval van de PVV zaken enorm worden opgeblazen, zoals het voorbeeld dat ik geef in mijn antwoord. En dat mag je oppositie en smullende media best kwalijk nemen.
sterredag
13 jaar geleden
Ik vind het allemaal zwaar overdreven. ten eerste omdat iemand iets in het verleden gedaan heeft, zou dat betekenen dat iemand geen goede politicus is? Ik zie het verband niet. zijn er niet meer mensen die vroeger dingen gedaan hebben die niet goed zijn, zelfs slecht zijn en uiteindelijk een positieve draai aan hun leven hebben gegeven. Ze hebben geen levenslang gekregen, dus waarom moet dat nu weer opgerakeld worden. Verder, mogen ze dan op zijn minst de hele 2de en 1e kamer doorlichten. Komop er zijn priesters op ergere daden betrapt, dus zijn we nou echt zo verbaasd dat er mensen in de politiek zitten die wel eens dingen gedaan hebben die niet door de beugel kunnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb toen ik vier was een keer een overbuurjongetje met een hark zeven gaten in zijn voorhoofd geslagen; ik ben blij dat ik niet bij de PVV zit, want dan zou ik nu als buitengewoon gewelddadig worden weggezet vrees ik........(Okee, we hadden wel ruzie, maar het was toch een ongelukje).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, en ik heb wel eens een jongen die me lastigviel een tik verkocht. Er waren nog getuigen bij ook. (Zijn vriendjes, die het héél onterecht van me vonden.) Is het toch waar, niet alleen PVV-fractieleden maar ook PVV-kiezers zijn gewelddadig tuig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nouja, laten we wel wezen, als ik nog een jaar naast mijn oude buren had moeten wonen, had ik er vroeg of laat ook eentje neergelegd, vrees ik.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem in het geval Sharpe was niet zozeer die SMS-dienst, maar de veroordeling die het hem opleverde, en de boete van 260000 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed punt Hippo: je bedoelt de veroordeling van Digitania Zrt, dochterbedrijf van Telenor. En de boete van 260000 euro voor Digitania Zrt, dochterbedrijf van Telenor. Waarom is men er in sommige kringen zo op gebrand te doen alsof Sharpe persóónlijk is veroordeeld? Alsof - zoals ik al in mijn antwoord opmerk - hij de eigenaar is van één of ander louche BV'tje? Het beeld dat wordt geschetst is gewoon bezijden de waarheid. Als je bij iedere (ex-)executive van een bedrijf dat wel eens ergens een boete voor heeft gekregen een enorme rel gaat schoppen als hij de politiek in gaat/zit, dan houden we geen tijd meer over om het land te besturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik bij een rijksoverheid wil gaan werken (of dat nou met mensen is, of niet), wordt mijn doopzeel gelicht doordat ik een verklaring omtrent het gedrag moet inleveren en een eed / belofte moet afleggen. 'Een beetje dom' van de PVV (en de PVV is Geert) dat hij daar geen aandacht aan besteed heeft en 'n part-time secretaresse van tevoren een lijstje heeft laten maken en z'n spindocter / communciatie-expert een gelikt verhaaltje heeft laten verzinnen. Onervarenheid, daar zullen we het dan maar op houden.

Andere antwoorden (7)

Wilders heeft het gevoel dat zijn partij nu onevenredig onder de loep wordt genomen, met als doel de partij schade toe te brengen.

Feit is dat de media nu de achtergrond van alle PVV'ers aan het doorlichten zijn, terwijl ze dit niet doen bij de leden van de andere partijen. Wat dat betreft heeft Wilders dus wel een punt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
bovenstaande reactie is precies zoiets. + want dit antwoord klopt
- voor de reactie, PVV nuanceert ook bevolkingsgroepen, anders zou hij de moslims wel afkraken en dat doet hij dus niet.
Ik denk dat Geert Wilders bedoelt, om de PVV op een weegschaal te blijven leggen, kritiek te uiten op zijn fractiegenoten, blijven speuren naar misstanden binnen zijn fractie, die fractiegenoten hebben begaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas is je vorige vraag over dit thema verwijderd, waardoor ik mijn hele (lange) antwoord kwijt ben, waarin ik daarover het een en ander had gezegd. (Ik meen de vraag over het al dan niet moeten screenen van alle kamerleden).

Kort gezegd komt het er op neer, dat ook ik (niet PVV-er trouwens) zeer sterk de indruk heb dat de media zich in alle mogelijke bochten wringt om zo veel mogelijk details zo gekleurd mogelijk en zo groot mogelijk op te blazen in de media, waarmee maar weer duidelijk is hoe de politieke vlag in Medialand er bij hangt.

Veel dingen stellen of niks of weinig voor, maar worden wel alszodanig gepresenteert, en de zogenaamde onderzoeken zijn erg in een bepaalde hoek gericht. Ik krijg er zelfs een 'wie een hond wil slaan, vind altijd wel een stok'- gevoel van. Zo zou ik ook graag alle SP- of GroenLinks leden wel eens door de mangel gehaald willen zien worden, maar dat is lang zo geil niet natuurlijk, dus dat zal niet gebeuren. Sterker nog, de media weten niet hoe snél ze moeten sussen en doofpotten als er in die hoek WEL iets vreemds gebeurt.

Dat er onder uitgerekend de PVV nog wel het een en ander te vinden is aan burgers die, teleurgesteld in de daadkracht van de overheid (en dan met name de politie, zoals ik helaas aan den lijve heb mogen ondervinden) de handjes zelf wel eens ..hebben laten wapperen zal ik maar zeggen, ligt eigenlijk in de lijn der verwachting. Dat zou niemand mogen verbazen. Andere zaken gaan werkelijk helemaal nérgens over, en zijn niks dan halfslachtige pogingen de PVV zoveel en zo snel mogelijk in diskrediet te brengen. Op een nogal zandbak-achtige manier eerlijk gezegd.

Ik denk dat de term 'PVV-bashing' hier zeker op zijn plaats is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Ik krijg flashbacks naar de periode van Pim Fortuyn met al dit soort acties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terecht.
Mogelijkheid 1:
Het fel bekritiseren danwel afkraken van de PVV.

Mogelijkheid 2:
Het fanatiek verkondigen van de uitgangspunten van de PVV.

Gezien de context (Wilders: Stop PVV-bashing) denk ik dat Geert Wilders het felle bekritiseren bedoeld.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erg leuk om te doen !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PVV bashing is een term die door de PVV bedacht is om op z'n PVV's aan zogenaamde huilie-huilie te doen.

Eerst zelf overal spijkers op laag water zoeken, en nu een ander dat doet, een pruillipje trekken en hopen dat iedereen je zielig vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het valt mij juist op dat het nieuws komt van de als "rechts" te boek staande media. Hielden kwaliteitskranten en andere het bewust "stil" om niet het verwijt te krijgen dat ze "demoniseren" enz. als destijds met wijlen Fortuin? Dat vraag ik mij dus af. En ja...ik vind dat veel PVV-ers last hebben van het Calimero-syndroom. Die Sharp over wat het effect is op zijn vrouw en kinderen. Daar kan ik mij wat bij voorstellen, sneu. Maar omgekeerd, als bijv. GeenStijl mensen aanpakt van bijv. de PvdA, vaak niet mals...dan is dat allemaal prima. Mensen die duidelijk PVV stemmen schelden het hele internet vol.