waarom versieren ze tegenwoordig de fietsen met kunstbloemen?

dat zie je steeds meer,is het gewoon een modeverschijnsel of zit er een bedoeling achter?
mijn voorspelling met Kerstmis de eerste fietsen metplastic dennegroen en ledlampjes.

Toegevoegd na 6 dagen:
allemaal bedankt voor de leuke antwoorden!

13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, die ledlampjes zouden best leuk zijn! Jammer dat dat verboden is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is toch leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je brengt me op een idee! Dank!
flyingcrow
13 jaar geleden
in het zuiden des lands Tanja,het sterft hier van de bloemenfietsen

Het beste antwoord

Het is vrolijk, je fiets is in een oogopslag herkenbaar tussen tientallen andere fietsen (ook na een Breezertje te veel). Bovendien verwelken plastic bloemen niet, en hoef je ze dus niet elke week te verversen ;-)

Het is bij de meesten een persoonlijk statement, denk ik. Er is al genoeg ellende op deze wereld, dus als je één persoon per dag kunt laten glimlachen door jouw met bloemen versierde fiets, heb je je goede daad voor die dag al gedaan! Een beetje de flower-powerrevival zoals die in andere antwoorden al besproken is. Of gewoon voor de gezelligheid: als je veertien bent, denk je misschien eerder na over de mening van je klasgenoten, dan over het zenden van een positieve boodschap aan de wereld. Ik word er iig elke keer weer blij van, zelfs als ik moet fietsen en de zon niet schijnt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

ik zie het ook ,het is een vorm van bling bling,een modeverschijnsel.
13 jaar geleden
Mijn vermoeden is dat het in eerste instantie te maken heeft met herkenbaarheid. De meeste fietsen lijken erg op elkaar. Als je de jouwe dan met bloemen versiert zie je 'm met één oogopslag weer terug in de rekken waar tientallen van dezelfde soorten staan.
Amadea
13 jaar geleden
de mode uit die tijd is ook weer terug.binnenkort zie je ook weer bloementjes geborduurd op broeken.flower power is weer helemaal hot.maar dan in n iets moderner jasje.het vrolijkt de boel wel n beetje op toch.gezelligheid op straat terug.:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat z.g. 'pimpen' populair is....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het pimpen van fietsen is al een poosje aan de gang, het is begonnen toen die transport fietsen weer populair werden bij de jeugd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een creatief iemand zal ermee begonnen zijn, en jaren nadat de eerste slingers opdoken zie je ze nu ineens in de aanbieding bij de Hema en dergelijke winkels. Dus het is aangeslagen en nu is het mode.
Wie voor de herkenbaarheid een slinger om de fiets hangt, moet binnenkort waarschijnlijk de slinger juist weer weghalen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die bloemenslingers zijn niet duur en dus een populair cadeautje onder meiden om voor verjaardagen aan elkaar te geven. Het is gewoon een modeverschijnsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
waarom die min?
flyingcrow
13 jaar geleden
van mij +
De flower power begint weer te herleven .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad een nieuwe trend. Ook de fietstassen zijn plotseling met bloemen en vrolijke kleurtjes. Het maakt het leven een beetje vrolijker. Het komt het straatbeeld ten goede en het is zo HOLLANDs!!!!