wie weet meer over de kunstenaar leen van wensveen?

Toegevoegd na 27 minuten:
er is inderdaad niks te vinden op internet van hem, maar heb al wel een aantal schilderijen van hem gezien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mijn vader woont Leen van Wensveen ergens in Groningen. Misschien heb je daar wat aan ;)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ben je zeker van de voornaam Leen?
Ik ken wel een kunstenaar die Jan van Wensveen heet.

Over Leen is ook niets te vinden op internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan inderdaad alleen iets over Jan van Wensveen vinden:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij woont in blijham (Groningen).
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Leen van Wensveen woonde in maart 1985 in Borssele en was toen 35 jaar oud. Dus hij zal rond 1950 zijn geboren en dat was in Sluipwijk (een gehucht tussen de Reeuwijkse plassen). Na een kort verblijf in Den Haag belandde hij in Borssele in een voormalige timmermanswoning. Hij werkte lange tijd als reproductiefotograaf.en ging daarna aan de slag bij een isolatiebedrijf voor marineschepen. Toen dat bedrijf echter in de kerncentrale in Borssele ging werken haakte hij af wegens principiële problemen. Vanwege het ontbreken van een afgeronde schoolopleiding was het moeilijk ander werk te vinden. Maar wel nodig omdat hij een vrouw en vier kinderen te onderhouden had. Dat lukte uiteindelijk in Groningen.

Zijn hobby was het tekenen van stripverhalen en hij uitte zijn gevoelens door te tekenen en (in mindere mate) te schilderen. Speciale technieken heeft hij nooit geleerd, hij is een natuurtalent. Zijn stijl vertoont overeenkomsten met het werk van Johfra met daarbij een zweem Salvador Dali. Daarbij hoort dan een soort dreigende ondertoon.
Amadea