Wie kan me iets vertellen over de achtergrond van deze munt?

Ik zou met name willen weten waarom hij is geslagen, welke afbeeldingen zijn weergegeven en wat de afbeeldingen betekenen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het is een prijsmedaille die werd uitgebracht naar aanleiding van de universele wereldtentoonstelling in Barcelona in het Parc de la Ciutadella. Die liep tussen 8 april en 9 december 1888 en was de negende editie van de serie wereldtentoonstellingen.

Op de voorkant staan de hoofden van de Spaanse regentes Maria Christina van Oostenrijk en links daarvan de jonge koning Alfonzo XIII (1886-1941). Op de achterkant zie je een figuur met een bazuin en een olijftak, een cupido met een boekrol en ruimte voor de naam van de ontvanger in zijn rechterhand, een palmtak in zijn linkerhand. Ze zweven in de lucht boven de tentoonstellingsgebouwen met een ster erboven.
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Amadea
Bedankt voor het antwoord en de documentatie. Ik heb hem jaren geleden voor 2 gulden gekocht op een vlooienmarkt in Barcelona (Stond in jouw link nu te koop voor € 55,-). Plus en BA