Wat is de waarde van Hongaars servies?

Ik heb een Hongaars servies van 6 kleine borden en een schaal. Achteraan staat er HOLLÓHÁZA en een rode stempel '1'

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Waardebepaling is lastig, kan net zo goed 20 euro per bord zijn met een schaal die 50 euro opbrengt, als een setprijs van 25 euro.
Meerdere bronnen, kijk eens wat voor prijzen er bv voor een thee of koffie servies gevraagd worden. Indicatie, zo ook op Marktplaats (bieden / 1 bod)

Je hebt iemand nodig die het of dringend nodig heeft, of verzamelt.
Iemand die dit (jouw) servies heeft en het nodige mist (gebroken/gevallen) en zoekt.
Je hebt onderdelen van een servies, 6.ontbijtborden en een schaal. Een en ander is ook altijd nog afhankelijk van de afbeeldingen en niet te vergeten de staat, is het puntgaaf of is er een chipje, een kleine beschadiging.

Marktplaats geeft één hit voor kleine borden, vraagprijs 'bieden' , met een bod van 12 euro (03/03/17). zou je denken dat is dus een per stuk prijs van 2 euro en misschien is het dan zo'n 4 à 5 euro per stuk waard? Dat zou kunnen in de Kringloop en op Marktplaats, tweede hands dus.

Beter zou je kunnen informeren bij een veilinghuis dat gespecialiseerd is hierin (Antiek porselein) of online bij curiosa en brocante winkeltjes/sites. https://www.veilinghuispeerdeman.nl/opbrengsten/

-Inmiddels een schaaltje gevonden (ziet er bijzonder uit) met een vraagprijs van 15euro.
-Nog een voorbeeld een online-veiling (2014) met een startprijs en ook zie je hoe groot deze kavel was:
Servies, Hollohaza
Startprijs 80 EUR
Oud Hongaars serviesgoed, gemerkt HolloHaza Hungary met floraal- en gouddecor: 6x kop & schotel, melkkan, suikerkan, taartschaal en 6 cakeborden. Cond.: G

http://www.twentsveilinghuis.nl/nl/servies_hollohaza/l/63104?aid=28&Lstatus=0&ord=date_d&Accid=1¤tpos=18