kan ik met een haardroger verfsneller doen drogen ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat kan maar je krijgt lelijke vlekken in de verf aangezien het niet geleidelijk droogt en je de verf aan de kant blast. De föhn is erg warm en je kan lucht blazen onder de verf waardoor er luchtbellen in je werk ontstaan. Ik weet niet wat je aan het verven bent, maar ik denk dat het laten drogen op de ouderwetse manier (wachten) beter is. Dit trouwens uit eigen ervaring, vandaar dat dit een reactie is en geen antwoord.
Thecis
7 jaar geleden
Als je de föhn op een grotere afstand houdt, heb je wel het voordeel van lichte warmte maar vooral luchtcirculatie en niet de nadelen van teveel warmte op 1 plek. Anders krijg je idd vervelende vlekken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je het over acrylverf op doek bedoeld, dan kan dat. Ik doe dat regelmatig.
Een klein goedkoop doek van de Action bijvoorbeeld is handig om nieuwe dingen uit te proberen, zoals dit.

Antwoorden (2)

Ja, maar je moet wel uitkijken dat als je waterverf gebruikt, dat dan de verf niet uitloopt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat kan alleen is de mogelijkheid dat je verf gaat barsten.