Ik begrijp dat Bob Dylan eindelijk gereageerd heeft op zijn Nobelprijs? Waar kan ik de bron hiervan vinden?

Op mijn vraag naar Bob Dylan's weigering te reageren op zijn Nobelprijs Literatuur en de gevolgen daarvan voor de uitreiking in Stockholm, kwam een reactie van @Amadea dat Bob WEL had gereageerd. Ik heb mijn vraag verwijderd, kan echter niets hiervan vinden.
Ik zoek het bewijs , de bron van deze melding. Bob Dylan zou inmiddels dus WEL gereageerd hebben.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik heb daar vorige week ook iets over gezien op het RTL nieuws. Hij heeft inderdaad gereageerd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.google.com/search?q=bob+dylan+nobelprijs+accepteert&oq=bob+dylan+nobelprijs+accepteert&aqs=chrome..69i57.8562j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.google.nl/search?num=20&site=&source=hp&q=bob+dylan+reageert+nobelprijs&oq=bob+dylan+reageert+nobelprijs&gs_l=hp.3..35i39k1.3571.3571.0.4297.2.2.0.0.0.0.91.176.2.2.0....0...1c.1.64.hp..0.1.84.0.2sYeuYrcjXY "kan echter niets hiervan vinden." Dat is vreemd.
Antoni
7 jaar geleden
@jodokus52, dat soort nieuwsberichten kan je toch eenvoudig terugvinden op een website als Nu.nl? Zie http://www.nu.nl/cultuur-overig/4342907/bob-dylan-accepteert-nobelprijs-literatuur.html. "Bob Dylan accepteert Nobelprijs voor de Literatuur Gepubliceerd: 28 oktober 2016 23:44
Laatste update: 29 oktober 2016 12:19 Bob Dylan heeft na ongeveer twee weken gereageerd op het winnen van de Nobelprijs voor de literatuur. De zanger en tekstschrijver zegt de prijs te willen accepteren in Zweden. Dylan zegt in een interview met The Telegraph er "absoluut" bij te zijn "als dat mogelijk is". Daarmee geeft hij nog geen volledige duidelijkheid over zijn aanwezigheid, maar hij laat merken dat de wil er is. "Het is wel moeilijk te geloven", vervolgt de zanger. Het Zweedse Nobelprijs-comité heeft grote moeite gehad om Dylan te spreken. "Tja, ik ben er gewoon." Verder laat de zanger zich niet uit over de weken waarin hij niets heeft laten horen over het winnen van de prijs. Op 10 december reikt de Zweedse koning Carl Gustaf de prijs, ruim 840.000 euro, uit aan de Nobelprijswinnaars in Stockholm. Dylan staat erom bekend niet graag over zijn eigen verdiensten te praten. "Het liefst houd ik me op de achtergrond om als folkzanger liedjes te schrijven over historische onderwerpen", zei hij ooit in een interview. Ook tijdens een optreden vorige week zei Dylan niets over zijn gewonnen Nobelprijs."
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Antoni Hoe dan? Ik zie daar geen zoekfunctie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Antoni: "@jodokus52, dat soort nieuwsberichten kan je toch eenvoudig terugvinden op een website als Nu.nl?" Nee, verbazingwekkend, niets..., daarom heb ik er een vraag over gesteld.
Mijn eerste vraag ging over de gevolgen van Dylan's zwijgen. Na @Amadea's reactie hierop ("heeft wel gereageerd") heb ik gezocht en .niets. kunnen vinden, vreemd genoeg.
Vandaar.
Antoni
7 jaar geleden
@MrTomaat, ik moet toegeven: ik heb het ook via Google moeten opzoeken op Nu.nl. Wat ik bedoelde te zeggen is: over zo'n nieuws is altijd wel een bericht te vinden op Nu.nl. @jodokus52, op Nu.nl was dus toch een bericht te vinden, waarin de bron is vermeld: The Telegraph.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Antoni
Als ik google op Bob Dylan Nobelprijs reactie (?oid) en ik krijg daar niets op... Kennelijk heb ik het 2 weken geleden gewoon gemist, kan.
Amen:)
Amadea
7 jaar geleden
En inmiddels is er weer gewijzigde informatie verschenen:
NOS Teletekst 128, 16-11-2016 Dylan haalt Nobelprijs niet op

Bob Dylan zal de Nobelprijs voor de
Literatuur niet in ontvangst komen
nemen.De zanger heeft dat laten weten
in een brief aan het Nobelprijscomité.

Dylan schrijft dat hij zeer vereerd is,
maar dat hij andere verplichtingen
heeft en daarom op 10 december niet in
Stockholm kan zijn.

Aanwezigheid bij de uitreiking is niet
verplicht.Wel moet de winnaar binnen
zes maanden een 'Nobel-lezing' geven.
Het wegblijven van een laureaat is niet
gebruikelijk,maar het gebeurt vaker.Zo
kwamen ook de schrijvers Pinter (2005),
Jelinek (2004) en Lessing (2007) niet,
om verschillende redenen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt @Amadea voor deze toevoeging.
(Notificatie's werken weer!)
Toevallig hoorde ik vandaag het radionieuws.

Het beste antwoord

Hij heeft inderdaad gereageerd. Dat heeft wel 2 weken op zich laten wachten. De 3e bron geeft een redelijk volledig artikel. Maar dat is wel in het Engels.