Wat is de functie van een volkslied?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om een pijnlijke stilte te voorkomen bij een sportevenement als blijkt dat een land geen volkslied heeft.

Het beste antwoord

Elk land of staat heeft behoefte aan een eigen identiteit, een eigen groep of natie. Ze willen hier uitdrukking aangeven en daarvoor is het volkslied ontstaan.
Vooral bij internationale evenementen of officiële gelegenheden wil je door het volkslied te laten weerklinken daarmee aangeven dat het jouw land is.

Het vervult een land met trots als 'jouw' sportman/-vrouw-/team als winnaar gehuldigd wordt en het volkslied wordt dan uit luide keel door iedereen meegezongen.
Daarmee weet iedereen welk land de beste was! Ook zal het volkslied klinken als de desbetreffende vorst of leider van een staat aangekondigd wordt.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vind het antwoord erg uitgebreid en het antwoord bevat zeer veel informatie

Andere antwoorden (1)

Dezelfde als een vlag. Het benadrukken van eenheid binnen een volk.