welke melodieën werden vaak gebruikt in muziekdozen uit de jaren '70?

Ik ben bezig een oud muziekdoos van de Dom van keulen te repareren. Deze was vroeger van mijn oma en is belangrijk voor mijn zusje. We weten helaas niet meer hoe het nummer heet en ik heb al veel geprobeerd en geluisterd. Misschien dat een lijst van gebruikte nummers helpt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het muziekje is helaas weg. Het enige wat ik heb is een opname van mijn moeder die de melodie neuriet

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Welke soort muziek betreft het? Klassiek, Kerst, kinder? Zou het mogelijk zijn om de geluidsopname aan ons te laten horen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel voor jouw reactie!
Ik heb je een prive bericht gestuurd. Het lukt me helaas niet om de geluidsopname online te zeggen en hier te posten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh ja en het is hoogstwaarschijnlijk klassiek, al denkt mijn zusje juist weer aan een slaapliedje
Amadea
8 jaar geleden
Het komt mij zeer zeker bekend voor, en ik plaats het in de richting van wat je hoort op de nieuwjaarsconcerten in Wenen. Maar ik weet nog niet welke titel het betreft. Ben een tijd aan het zoeken geweest hoe ik het geluidsbestand hier ook aan anderen ter beschikking kan stellen, maar dat is nog niet gelukt. Morgen of overmorgen verdere pogingen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh dat is al een hele stap richting de oplossing! Zal morgen daarop verder zoeken. Bedankt alvast!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ben ook benieuwd naar de geluidsopname... NB
Op Internet kom staat soms bij muziekdoosje Dom Van Keulen als muziek:
Dmitri Shostakovich - The second waltz
Amadea
8 jaar geleden
Nee, de tweede wals van Shostakovich is het niet. Weet jij via welke site je gratis en zonder je eerst te moeten aanmelden een audiobestand kunt uploaden om vervolgens de link daar naartoe te kunnen doorgeven, compris?
Amadea
8 jaar geleden
Ah, 't is me toch gelukt er zelf een te vinden. Je kunt het neuriën horen door http://www90.zippyshare.com/v/ttmDK6FU/file.html te downloaden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt inderdaad, dat nummer is het helaas niet. Ook niet an die schönen blauen donau. Zal je een berichtje sturen compromis!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Brahms vaak . Luister op YouTube ook Mozart en natuurlijk dat führ Elize .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het slaap liedje van Brahms . Is mogelijk het meest gebruikte muziek doos muziekje . Zelfs in Japan kom je het tegen .
Amadea
8 jaar geleden
Nee, het is geen Brahms. Maar het is niet nodig nieuwe gokken te doen, want ik heb het juiste antwoord al gegeven...

Het beste antwoord

Volgens mij heb ik 'm gevonden! Het begin van het eerste deel van de Zweedse rapsodie nummer 1 van Hugo Alfvén, genoemd "Midsommarvaka".

Toegevoegd na 26 minuten:
En nu zelfs een muziekdoosversie ervan gevonden! https://www.youtube.com/watch?v=H4lmzbXH__g
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jaaaaa fantastisch! Dat klopt helemaal. Super bedankt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+1 complimenten !