Veel kopieën maken is ook kunst...

Maar het hangt ervan af... Etsen zijn ook kopieën, maar wel kunst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zeker, dat is en blijft kunst. Kijk eens hoeveel reproducties er zijn van het werk van Van Gogh. Toch blijft men kapitalen betalen voor het orgineel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij dat een werk júíst kunst is als er veel kopieën van zijn gemaakt. Daaruit blijkt namelijk dat er ontzettend veel vraag naar is. Ontzettend veel mensen vinden het mooi en willen het hebben.

Kunst is natuurlijk een subjectief begrip, maar iets mag wat mij betreft kunst genoemd worden als het zo ontzettend populair is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe bekender een kunstwerk wordt,des te meer zal het in waarde stijgen. Dus als er vaan een kunstwek veel kopieën in omloop zijn,zal de waarde alleen maar toenemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunst is subjectief, deze vraag is subjectiever.laat je leraar eerst maar komen met een sluitende defenitie van kunst. als hij die niet kan geven, wat het geval zal zijn. is daar je antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kopie maken is echt een kunst/ een vak apart.
En als er een kopie van je werk wordt gemaakt wil dat alleen maar zeggen dat het gewaardeerd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iets is kunst als JIJ vind dat het kunst is. Iets is kunst als het je prikkelt, als het een emotie oproept, als het je raakt, of als je erom moet lachen. Als het originele hieraan voldoet, dan is het kunst!
je kunt kunst beoordelen, maar er is geen goed of fout. Wat voor de een kunst is, zegt de ander helemaal niets.
Dus het antwoord op je vraag: ja dat kan!
Dit betekent trouwens niet dat het kopie ook altijd kunst is. Het gaat heel vaak samen met een geschiedenis en context, die bij een kopie volledig wegvalt.