Wordt een coca cola spiegel uit de jaren 70 minder waard als je het lijstje vervangt of verft?

Ik heb een spiegel gekregen uit de jaren 70 van Coca Cola omdat ik helemaal weg ben van oude coca cola spulletjes.

Alleen het (denk originele) lijstje vind ik niet mooi! Zou ik het hout bruine kleuren lijst kunnen verven of eventueel vervangen zonder dat de waarde van de spiegel daardoor daalt?

Niet dat ik denk deze ooit te verkopen maar stel dat het meer waard wordt is het wel handig dit te weten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Als iets uit een bepaald tijdperk waarde heeft, dan neemt die waarde altijd af als je iets veranderd aan het orgineel.

Toegevoegd na 25 minuten:
Of het moet een vakkundige restauratie betreffen uiteraard, maar daar is in jouw geval geen sprake van.
9 jaar geleden
In dit geval zal de spiegel denk ik minder waard worden. Het origineel blijft het meeste waard simpelweg omdat het origineel is. In sommige gevallen worden voorwerpen wel meer waard na aanpassingen. Maar in dit geval wil de echte verzamelaar dit soort voorwerpen het liefst helemaal origineel.

Je kunt natuurlijk wel altijd de lijst vervangen of een andere kleur geven, het is maar wat je net wil.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met de laatste zin spreek je jezelf tegen!. Afblijven dus. (Of zoals Rieneke opmerkt: door een erkende restaurateur laten doen.)