wat is amazonomachie?

ik weet dat het de strijd tussen de amazone en de atheners is maar meer kan ik er niet over vinden, weten jullie meer? alvast bedankt

Toegevoegd na 20 uur:
en heeft dat iets te maken met het gevecht tussen achilles en penthesileia???

Weet jij het antwoord?

/2500

Het komt uit de Griekse mythologie: Herakles moet in zijn 9e werk een magische ceintuur bemachtigen van Hippolyta (dochter van Ares, co-koningin van de amazones) die deze ceintuur aan hem geeft. Wanneer Hera tegen Penthesilea (ook dochter van Ares, co-koningin van de amazones) zegt dat Herakles Hippolyta ontvoerd heeft, gaan de amazones erachteraan. Waarop Herakles Hippolyta alsnog meeneemt en zij trouwt vervolgens met zijn vriend Theseus. Theseus was aanvoerder van de Atheners en raakte hierdoor in oorlog met Penthesilea en de Amazones. De amazones verloren de slag. De bronnen spreken verder van een herstel van de status quo en dit is alles wat mij bekend is. Er zijn afbeeldingen gevonden die dit uitbeelden. Deze tekeningen en beeldhouwwerken zijn er ook allerlei andere mythische wezens te zien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100