Zijn deze knopen bijzonder?

Ik heb deze knopen gevonden in een pot vol ouds knopen, ze zien er antiek uit. Zijn ze bijzonder/waardevol/antiek?
De meest rechtse knoop is ongeveer 3 cm in doorsnee, de meest linkse 1. Alle knopen zijn hetzelfde en bevatten de tekst "Ludovicus Rex Plures Non Capit Orbes".

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Amadea
10 jaar geleden
Wat bedoel jij met "deze"? Er is geen afbeelding te zien.
Amadea
10 jaar geleden
Ah, nu wél.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Nee, de knopen zijn vrij algemeen en niet echt oud. Ze komen uit de 20ste eeuw.
http://www.museumtextiles.com/1/post/2012/07/who-was-ludovicus-rex.html "Circling the image is text reading, “LUDOVICUS REX PLURES NON CAPIT ORBIS,” which translates as, “There is no room in the world for more than one King Ludovicus.” While this button is clearly modern, I wondered if it is a reproduction of an older design. As it turns out, these buttons are popping up throughout Europe, as well as in in Russia and the United States."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit soort knopen zat plm. 40/50 jaar geleden vaak op blazers. Zowel als sluiting (de grotere) als op de mouwen (de kleinere). Nu soms trouwens nog wel.

Antwoorden (1)

ik ben geen munt geleerde maar ik gok dat deze munten uit nederland komen iets uit de vroege 16de eeuw en door koningen werd gedragen ik kan er naast zitten maar het lijkt wel zo