Hoe vind ik goede sponsors?

Voor school zijn wij bezig met een project om de 8 millennium doelen te halen voor 2015 en zijn bezig iets heel groots te organiseren. Veel sponsors hebben we nog niet hoe kan ik die vinden? ik woon in zeeland. we denken hierbij ook aan kunstenaars e.d die dingen willen verkopen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Pak het telefoonboek en de gouden gids en ga bellen.

Bedenk van te voren het verhaal dat je wilt vertellen. "Hallo ik zit op .. school, en wij zijn bezig met een goed doel. Als je ons wilt sponsoren dan kun je een advertentie krijgen in ons goede doel boekje/schoolkrant enz. (vergeet niet dat zeker voor bedrijven er iets tegenover een sponsering moet staan.) Kunnen we een keer langskomen om dit te bespreken? Jullie concurrenten hebben al toegezegd."

Daarnaast heeft je school, of alumni vereniging misschien wel lijsten met oudleerlingen die misschien willen sponseren.

Voor kunstenaars (naast de gouden gids) kun je naar expositie ruimtes bellen. Zoek internet sites en zie of je telefoonnummers kunt vinden.

Bellen of langsgaan werkt beter dan e-mail sturen, dat negeren mensen te makkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Advertenties ophangen in de supermarkt, misschien een berichtje in de krant plaatsen, en vertel het uiteraard aan iedereen die je kent. Verstuur een groepsmailtje door, zet het op je profielpagina, deel flyers uit op school.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het werven van sponsors is het belangrijk dat je ze ook wat kunt bieden. Hetzij op het gebied van reclame of andere publiciteit die je ze aan kan bieden. Bedrijven zijn best bereid om te sponsoren als ze er maar wat voor terug krijgen. Het is niet zo dat jullie een actie bedenken en dan denken dan kan een ander mooi het hele verhaal bekostigen. Als je bijvoorbeeld een krant kan strikken voor een gratis advertentie en je kan daarin ook je sponsors noemen dan ben je al een heel end op de goede weg.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
google is your friend! Genoeg info over te vinden, bv dit:

Een succesvolle werving van sponsors begint met een goede voorbereiding, beschreven in stap 1 tot en met 4. Daaronder valt onder andere de selectie van potentiële sponsors, het conceptontwerp en het ontwerp van een sponsorbrochure. Dan kan de acquisitiefase beginnen met het benaderen van de potentiële sponsors.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is heel belangrijk bij het werven van sponsoren dat je persoonlijk naar ze toe gaat om ze te vragen.

Leg zo enthousiast mogelijk uit wat jullie doel is en waarom jullie dat bedrijf als sponsor hebben gekozen. Sponsoren willen zich belangrijk voelen.

Een hele goede is, iets in de trend van; 'We wilden niet aan u voorbij gaan' 'U bent een belangrijk persoon/organiatie bla bla...

Je zou na afloop een sponsorenavond/feest kunnen organiseren.

Succes!