Kan ik met een propedeuse van St. Joost in Den Bosch aangenomen worden op een universiteit?

Het lijkt mij leuk om de Kunstacademie te gaan doen in Den Bosch. Mijn vraag is of ik via deze kunstacademie door kan stromen naar een universiteit om Kunstgeschiedenis te gaan studeren. (Ik zit te denken aan de universiteit van Utrecht)
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen! Of als iemand een kunstacademie weet waarmee je sowieso met de propedeuse door kan stromen naar een universiteit hoor ik het graag!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je wil dus 1 jaar propedeuse doen en dan door naar Utrecht? Je doet nu Havo?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat klopt. Ik zit nu in 5 Havo
Ivana
10 jaar geleden
Ik heb zelf een tijdje op St. Joost gezeten, maar die zit in Breda en niet in Den Bosch.
Ivana
10 jaar geleden
Sorry, ik zie nu dat ze ook een opleiding in Den Bosch hebben. Van later tijdstip dus.

Antwoorden (2)

Ja daar kun je naar toe met een propedeuse van de kunstacademie in Den Bosch

http://www.uu.nl/university/bachelors/NL/kunstgeschiedenis/Pages/toelating.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alleen wanneer de opleiding in het vervolg van de opleiding ligt. Mogelijk kun je je met zo'n papiertje inschrijven voor Kunstgeschiedenis en Archeologie, of Industriële Vormgeving (de enige opleidingen die ik kan bedenken in het verlengde van de kunstacademie. Sorry: mijn beperking, ongetwijfeld!).

Ik betwijfel ten sterkste of je met zo'n papiertje bij faculteit geneeskunde of luchtvaarttechniek zult kunnen gaan studeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er staat ook in de vraag dat het om kunstgeschiedenis gaat...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu, dan heb jij je antwoord!