wat bedoeld men precies met de spreuk "herinneringen ophalen is de laagste vorm van conversatie?"

Ik bedoel, wat wordt hier nou precies gezegd? Bedoelen ze dat herinneringen ophalen laag is? Zo ja, waarom?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ken het niet als spreuk en vind het nogal bedenkelijk. Praten over het weer is volgens mij een veel lagere vorm van conversatie. Ik denk dat er bedoeld wordt, dat als je herinneringen ophaalt, je niet echt iets nieuws toevoegt aan de relatie. Je vertelt over wat je vroeger samen hebt meegemaakt en kunt daar samen over lachen of huilen, maar je leert niets nieuws over elkaar: niet wat je in de tussentijd gedaan hebt, niet wat je daarbij voelde, niet wat je hoopt voor de toekomst. Het is praten over dingen die je allebei al weet, het voegt niets toe. Het kan goed dienen als inleiding van een gesprek met oude vrienden, maar als je elkaar niets meer te vertellen hebt dan wat je ooit samen hebt meegemaakt, houdt het gesprek snel op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100