welke materie houd het best geluid tegen?

Ik ben van plan een zo goed mogelijk werkende 'talkbox' te maken, hiervoor ben ik dus op zoek naar het materiaal dat het best geschikt is hiervoor. Als ik dus speakers in een afgesloten doos van dit materiaal zou steken welk materiaal zou dan het geluid dat uit de speakers komt het best binnen houden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Alle materialen waarin lucht zit en waar de lucht niet met direct met elkaar in verbinding staat dempt het geluid, vulling van stoelen en banken zijn heel goede isolerende materialen en worden gebruikt in theaters en andere ruimtes om bepaalde geluidseffecten te bereiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de min, heb je ook een motivatie?

Andere antwoorden (3)

Isomo en mouse kan daar voor dienen maar er bestaan speciaal geluidsabsorberende platen. Die kan u kopen bij de dhz-zaak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
escape
10 jaar geleden
-1. Dat spul isoleert in het geheel niet. Het dempt de hoge tonen een heel klein beetje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan moet u dringend eens met de fabrikanten spreken !
Ikzelf heb een opname studio helpen inrichten en alle wanden en plafonds waren met die platen.
http://www.aixfoam.nl/akoestiek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door de vorm van de platen geeft het een bepaald geluidseffect (weerkaatsing) maar het rendement van dempen is laag ten opzichte van vele andere materialen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is net het NIET weerkaatsen van de geluidsgolven en dat kan met luchtbelletjes die ingesloten zijn in het schuim.
Zoals eerder gemeld heb ik al een opnamestudio helpen inrichten en al meerdere bezocht, telkens met dergelijke platen.
Al die firma's kunnen toch niet mis zijn. Hier nog maar een:
http://www.zilenz.nl/absorptiemateriaal?gclid=CP25o5Tak7cCFYXMtAodwW8AXw Deze materialen dempen niet alleen de hoge tonen maar het volledig spectrum
escape
10 jaar geleden
Die materialen zijn enkel voor de verbetering van de akoestiek, ze hebben geen isolerende werking. Daarvoor heb je massa nodig.
Gemetselde bakstenen of gewapend beton. En dat is geen grapje.
10 jaar geleden
http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/3235991/2012/04/04/Niemand-bleef-langer-dan-45-minuten-in-stilste-kamer-op-aarde.dhtml

Volgens dit artikel kunstofplaten met glasvezel