Wat betekent 'prolijk' en waar komt dat vandaan?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik denk dat het iets met Harry Potter te maken heeft...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Het staat niet in de van dale en is dus GEEN officieel nederlands woord.
Het heeft zozeer niks met harry potter te maken,
het woord wordt in zinnen gebruikt om aan te geven dat iets leuk of vrolijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een soort moderne verbastering geweest van Vrolijk Pasen tot Prolijk Vasen en nu alleen Prolijk. Soort jongerentaal.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het heeft niets met Harry Potter te maken, alleen met het feit dat iemand dat woord gebruikte op een site die over Harry Potter ging. Je kunt het met googelen ook tegen komen bij de naam Ayman en het heeft niets met Ayman te maken. Zo heeft het woord ook niets met het scheepvaartmuseum te maken.

Het woord staat nog niet in het straattaalwoordenboek, het is nog te nieuw. http://www.straatwoordenboek.nl/letter/P