Kan ik deze postzegels nog gebruiken voor verzending?

Ik heb postzegels gekocht op eBay omdat ik munten verkoop en een leuk extra'tje wil toevoegen aan de envelop. Nou had ik 2 velletjes uit 2004 besteld van Weken van de Kaart.

Nu staat erop: Deze postzegels zijn na 31 december 2004 niet meer bruikbaar voor frankering. Betekent het dan ook dat ze niet worden meegeteld als waarde?

Of hoe wordt dit eigenlijk gecontroleerd door het postsysteem? Daar ben ik best benieuwd naar!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha, probeer het uit en laat het ons weten! Wat ik soms doe, (niet om geld te besparen, maar is wel leuk!) als ik een brief krijg met een postzegel, de postzegel met de envelop eruit knippen en in warm water doen, zodat de postzegel los komt van de envelop, en dan drogen, en weer gebruiken voor een nieuwe brief. :'D

Antwoorden (2)

Dat is wel heel apart, postzegels blijven altijd bruikbaar al zal door de inflatie etc de postzegel steeds minder waard worden maar het klopt. De postzegels van 2004 mag je niet meer gebruiken.

Of het postsorteerproces die postzegels er uit halen zul je nu, na zoveel jaar, moeten uittesten. Ik geef je de beste kans in december.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de research! Ik ga het proberen bij een vriend van me ofzo kijken of het aankomt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O, als je je eigen adres er niet op zet als afzender komt het ZEKER aan maar of dat met of zonder boete is is natuurlijk de vraag. Postnl moet de brief wel bezorgen.
Voor zover ik weet zijn alle postzegels nog bruikbaar, zelfs die van de gulden nog.
In de onderstaande bron staat daar ook vermeld wat je moet doen om die zegels te kunnen gebruiken.

Ik vermoed dat ptt of postnl met die "geldigheids uitspraak" bedoeld: Na 31 december 2004, gaat het tarief van €0,39 omhoog naar €0,42.

Ik heb zelf vorige week een pakje ontvangen met daarop guldenzegels. Dat is gewoon goed gegaan.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee het gaat hier om een kaartenactie, je kreeg gratis postzegels bij een setje kaarten en het was gewoon de bedoeling dat je die dus voor 31 dec gebruikte.