wat is de kleur van het kwaad

Ik maak een strip maar nu weet ik niet welke kleur de schurk met heb geen zwart daar had ik al aan gedacht

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (6)

Zwart zou inderdaad de beste kleur zijn. Bij het ontbreken daarvan zou ik bloedrood kiezen.

Toegevoegd na 6 minuten:
In de Middeleeuwen was rood de kleur van de zonde en van vernietigend geweld. De duivel was daarom ook rood, en roodharige vrouwen werden om het minste van hekserij verdacht en op de brandstapel geworpen. Priesters droegen rode gewaden als bescherming tegen duivelse krachten, want men kan de duivel beter met zijn eigen wapens verslaan.
Amadea
11 jaar geleden
Paars is de kleur van de macht, denk b.v. aan bisschoppen, en daar macht corrumpeert licht het dicht bij het kwaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geel. Jammer genoeg want ik vind geel een mooie kleur ;) In een stad in Nederland, ik weet zo niet welke stad misschien weet iemand anders dat, staat een kunstwerk dat de gevoelens van mensen uitdrukt in kleuren. Mensen kunnen dan op internet stemmen wat ze voelen en wat dan het meest gestemd is, in die kleur gaat het kunstwerk. Daarbij is geen dus de kleur van haat en kwaad.
Maar geel voor een schurk is ook zo apart eigenlijk. Want als ik aan geel denk, denk ik aan de zon en aan de bloemetjes, maar niet aan een schurk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Nee hoor, geel is de kleur van jaloezie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
geel is juist een hele lieve neutrale kleur en @Amadea de kleur van jaloezie is groen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ikbenmartino: heb je bronnen waar in staat dat geel de kleur van het kwaad is? #nieuwsgierig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@stippel ehm.. het stond in een kunst boekje wat ik moest leren voor school. dus..
Bij Disneyfilms gebruiken ze vaak paars, rood en zwart, maar soms ook geel.
Ik zou vooral zo donker mogelijke kleuren gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vaak word rood als de kleur van het kwaad gezien maar het gaat meer om de combinatie van kleuren, rood oranje en zwart maakt iets heel kwaadaardig, roze, geel, groen en blauw maakt iets lief of goed, kijk naar iemand als aquaman, spiderman of superman, die laatste twee hebben dan wel wat rood maar ook heel veel blauw wat het geruststelling geeft. je kunt ook de schurk een paar keer tekenen en inkleuren en aan verschillende mensen laten zien en vragen welke ze kwaadaardiger vinden. kinderen zijn hier vaak heel duidelijk in dus je kunt het dan vragen aan je neefjes, nichtjes, kinderen van je buren.

al is wel over het algemeen de kleuren van gevaar rood, zoals je vaak ziet bij stopborden en alle waarschuwingstekens zoals het kruisje om een pagina te sluiten.

succes er mee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zwartgroen laat denken aan de kleur van gal en duistere dingen: de ogen zou ik zeker rood omranden om smeulende haatgedachten aan de duiden- succes gewenst!