Van welk jaartal zou dit bestek kunnen zijn?

merk zou henry wilkenson zijn. Er staat ook nog een A voor het merkteken zoals op de afbeelding.

Picture for question
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe kom je aan dit plaatje, ik denk niet dat jij precies dezelfde foto kan maken als waar Amadea mee gekomen is. Zelfs het zwarte stipje rechtsboven is hetzelfde?
doralien
11 jaar geleden
hoe kom ik eraan ?? gevonden op internet na lang zoeken. Ik heb een bestek waar deze stempels in staan en een foto maken was niet heel duidelijk ... vandaar deze foto gevonden via google afbeelding en zo wist ik van welk merk het zou kunnen zijn. k vraag me alleen nog af van welk jaartal het zou kunnen zijn.

Het beste antwoord

Uitgaande van deze merktekens komt het uit de periode 1843 tot 1871
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
doralien
11 jaar geleden
thx hoor nu weet ik al van welke periode het ongeveer zou kunnen zijn. Zou de A die voor deze tekens staat kunnen wijzen op het juiste jaartal ? En waar vind ik daar een lijst van per jaartal?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op http://www.silvercollection.it/englishsilverhallmarksSHE.html staat een afbeelding met de verschillende merktekens. Als ik het goed zie komt zilver met een A, in combinatie met die andere merkjes, uit 1844
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ou ook nog 1868 kunnen zijn, zit een klein verschil tussen de A's, maar dan moet je zelf even kijken :)

Andere antwoorden (2)

Het is in elk geval zeker van Henry Wilkinson & Co, want precies dezelfde afbeelding staat hierbij: http://www.silvercollection.it/ENGLAWILKINSON.html
Als ik de gegevens goed interpreteer zou het bestek dan tussen 1890 en 1892 gemaakt moeten zijn.
Amadea
11 jaar geleden
Volgens mij betekenen deze tekens niet veel. In elk geval niet voor de Nederlandse waarborg wetgeving.. In kan mij herinneren dat ik dit wel eerder in een verzilverd bestem gezien heb.