Weet iemand of dit een vroeger bestaande klederdracht is of een fantasie klederdracht?

Op de foto staat Chocolat L'aiglon.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het schijnt dat deze firma voor reclamefoto's vaak fantasieklederdrachten gebruikte. Maar gebruikten zo ook weleens bestaande klederdrachten? En waarom gebruikten ze fantasie i.p.v. echt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als een chocoladefabrikant klederdracht gebruikt om zijn product te promoten dan wil hij kennelijk iets van vertrouwde degelijkheid uitstralen.
Het probleem is natuurlijk dat er zeker vroeger grote rivaliteit tussen verschillende plaatsen kon bestaan met het risico dat mensen uit A een product met een klederdracht uit B niet zullen kopen. Bij een fantasie klederdracht loop je dat risico niet.
Ik denk dan ook dat bestaande klederdrachten werden gemeden; het kapje op de foto heeft dan ook wel iets van een Volendamse kap, maar het is het niet.