Wat betekent Ai Caramba ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bart simpson!:P lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Caramba betekend letterlijk kakkerlak. Dus eigenlijk ai kakkerlak

Het beste antwoord

Het woord caramba moet je heel zien .
Het wordt gebruikt als er iets niet wil lukken .
En in het nederlands zeggen wij shit of verdikkeme of verdorie .
En het wordt gebruikt door portugees sprekende mensen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is (ook) in gebruik bij Spaans sprekende mensen.

Andere antwoorden (5)

volgens de vertaler is het ...wow..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ai caramba is een uitroep. Zoiets als Jeetjemina!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ay = verrassing of pijn
caramba = verrassing (meestal Positief)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, Shit !

en het is zeker NIET positief ...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je even op de link klikt zul je zien dat het WEL positief is (meestal dan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@peterenada : jouw link zegt dat inderdaad, ik weet dat het niet zo is, een bron is niet altijd zaligmakend.
Je zult ook op GV meemaken dat je het juiste antwoord geeft en geen enkel punt binnenhaalt, terwijl een ander met een fout antwoord wel punten krijgt en zelfs als beste antwoord gekozen wordt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en hoe kom jij er dan bij dat het zeker NIET positief is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik al zei weet ik dat. op een gegeven moment heb je een bepaalde levenservaring en hoeveelheid kennis en dat kan zeer gevarieerd zijn. Daarom zul je bij sommige gebruikers van GV minder bronnen vermeld zien staan, omdat ze het gewoon "weten".
In dit geval stel ik voor dat je jouw en mijn antwoord even buiten schot laat. Lees de andere antwoorden en 'proef' de teneur; neigen de andere antwoorden naar positief of naar negatief...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan heb ik zeker als 59-jarige (ex) internationaal vrachtwagenchauffeur met ervaring op (bijna) alle Europese landen niet zoveel levenservaring.
ZEGGEN dat je iets nou eenmaal weet omdat je veel kennis hebt vind ik niet echt goed onderbouwd.
Bronnen zijn idd niet altijd zaligmakend, maar "bepaalde levenservaring en hoeveelheid kennis"ook niet
Maar ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en "wow"en "jeetjemina"vind ik persoonlijk niet zo erg negatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat iets alleen maar zeggen omdat je het 'weet' geen goede onderbouwing is! Dat bedoelde ik ook in mijn reactie van 12 uur geleden.
Het punt is : soms weet je iets en kan je het niet onderbouwen.
(Dat is trouwens nog iets, iemand die goed kan onderbouwen staat altijd sterker met zijn/haar antwoord, maar heeft daarmee nog niet altijd gelijk!) Alleen "wow" kan ik als niet-negatief zien, meer verrassing. Jeetjemina, shit/verdikkeme/verdorie, vloek vind ik wel negatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetjemina!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WOW!
caramba is een vloek en ai dus oeps denkik