lomp, onbeleefd, ongevoelig, onaardig, stompzinnig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus 'bot overkomen' betekent 'onbeleefd/onaardig doen?' Correct?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.. nee.. bot 'overkomen' hoeft niet persé te betekenen dat het ook zo bedoeld is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel + voor het antwoord trouwens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het niet de bedoeling om onaardig te doen, het kom in ieder geval wel zo over
Bot overkomen is ook dat je iets niet echt subtiel zegt dus onaardig brengt.

kortaf wordt ook wel eens bot genoemd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt in feite gewoon van bot zoals in een botte bijl.
Een botte bijl richt vaak veel schade aan en hakt niet goed.
Dat doet iemand die bot is ook.

Die roept maar wat zonder zich te bekommeren hoe het overkomt op de andere partij en daarmee richt hij met zijn opmerkingen vaak meer schade aan dan dat hij goeddoet

Toegevoegd na 42 seconden:
Het ongewild maakt natuurlijk duidelijk dat iemand het niet expres doet, hij denkt dat hij goed bezig is
12 jaar geleden
Bot is als je heel kortaf antwoord, overkomen is als iemand denkt dat je het anders bedoelt dan dat je het echt meent; dus bot overkomen is is dat iemand denkt dat je het kortaf bedoelt terwijl je het niet zo meent.

(sorry voor de vage uitleg)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stug en kort door de bocht