Wat is de betekenis van het grafitilogo van een A met een circel er omheen?

Zie het vaak langs snelweg bv, uiteraard bedoel ik geen @.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is het symbool van het anarchisme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de benen van de A buiten de cirkel steken is het een tekens wat veel in de occulte wereld gebruikt wordt, heel fout dus, in mijn ogen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is daar nou zo fout aan?
Houd in gedachten dat veel symbolen dubbele betekenissen hebben.
Zo zijn pentagrammen symbolen die door alle eeuwen heen gebruikt worden bij occulte rituelen om geestelijke kracht door te geven. Maar voor christenen kan dezelfde vorm simpelweg een ster in een kerstboom vertegenwoordigen, dit als symbool van Gods schepping. Het symbool van de vis kan een sterrenbeeld zijn in de astrologie.,maar voor christenen kan het ook betekenen dat men Jezus wil volgen en zijn boodschap van liefde wil verkondigen.
Christenen gebruiken ook het symbool van het kruis,terwijl we weten dat anderen het zelfde beeld gebruiken bij hun gebruik van duistere krachten.
Ik citeer hier Rom.14: 12-13: "Laten wij dan niet langer elkander oordelen,maar komt liever tot dit oordeel: uw broeder geen aanstoot of ergernis te geven." Ik voeg daaraan graag het volgende toe: "en geen aanstoot of ergernis te nemen aan uw broeder", want dat laatste ontbreekt naar mijn ervaring nog weleens aan de houding van (streng)gelovigen...
Leven en laten leven, mensen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoelde eigenlijk dat het occulte fout is, je hebt gelijk, veel tekens worden dubbel gebruikt.
il heb de reactie eigenlijk niet helemaal goed verwoord... mijn excuus...