Dat is de hemel in het geloof van de Indianen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is voor een bepaalde groep mensen hetzelfde als voor de katholieken de hemel/ De plaats waar je na een goed volbracht leven, heen gaat na de dood.
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet eigenlijk niet of je (als indiaan toch?) ook _niet_ naar de eeuwige jachtvelden kunt gaan, en om wat voor redenen?
kennen indianen het hemel/hel concept, of is het daar altijd de hemel?
anneliez
12 jaar geleden
Weet ik eigenlijk ook niet, nooit van de tegenhanger van de jachtvelden gehoord, ok niet van het de Walhalla tegenhanger trouwens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kortom: je kunt beter indiaan of batavier worden, dan kom je na je dood zeker goed terecht ;-)
anneliez
12 jaar geleden
Lol, vragen roepen altijd weer andere vragen op he
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dat een kenmerk van 'goeie vragen' of juist niet anneliez? (en is dit op zichzelf dan weer een goeie vraag?)
anneliez
12 jaar geleden
oor sommige mensen wel, voor goeievraag is het misschien een reden de vraag te sluiten ;)
De eeuwige jachtvelden is een voorstelling van het hiernamaals, oorspronkelijk bij Noord-Amerikaanse indianen.

Toegevoegd na 45 seconden:
http://www.woorden.org/woord/jachtveld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een cafe brasserie in Den Haag

http://www.eeuwigejachtvelden.nl/

http://www.iens.nl/restaurant/4518/denhaag-de-eeuwige-jachtvelden

En het is een boek van Nanne Tepper.
http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/eeuwige+jachtvelden/search/true/searchType/qck/N/8299/Ntk/books_all/sI/true/sA/300/index.html

Van indianen wordt gezegd dat zij na hun dood naar de eeuwige jachtvelden geloofden te gaan.
Als er tijdens de jacht een dier werd gedood, dankte men de Grote geest altijd dat het dier zich heeft willen opofferen om als voedsel en kleding te dienen voor de stam.

Zij leefden van de jacht. Niet alleen om het eten, maar ook voor de behuizing (tipi's) en de kleding.
Als de jacht goed was, was alles goed.
En in de "Eeuwige Jachtvelden" was dat allemaal goed:
met een goede jacht, een goed leven, zonder zorgen.

Vergelijk:
In de christelijke hemel was ook alles goed,
want daar kon je zoveel eten (rijstebrij) als je wilde
en dat ook nog eens van gouden borden.