Liggen er zonder dat we het weten, eigenlijk ontzettend veel bloeddiamanten in de etalage van de juwelier?

Een beetje diamantair of erkende juweliers kan zo een certificaat aan de steen hangen.. Maar hoe kom je er achter of een diamant echt 'fair' is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diamanten die in oorlogsgebieden gedolven worden, en waar dus vaak bloed aan kleeft.

Antwoorden (3)

Een juwelier kan NIET zomaar een label er aan hangen. De labels worden bij de leverancier afgegeven. Og je er van op aan kan dat 'De Beers' in Zuid Africa de juiste labels geeft.. Ga re maar vanuit dat je die niet kan vertrouwen.

De diamant handel is een stuk complexer dan die in graan, en de voorraden diamanten in opslag is vele malen groter dan de paar diamanten die per jaar de markt op gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk liggen ze er tussen, en misschien wel meer dan we denken, maar zo kun je bij alles in alle winkels je wel af gaan vragen of het wel klopt wat ze beweren.
Ik denk dat het reuze meevalt, maar uitsluiten is onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zullen er zeker tussen liggen!

Er achterkomen.. erg moeilijk...