Hoi mensen, ik heb een vraag weten jullie wat voor materiaal heb je nodig om een keramische vierkante vaas te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Daar heb je klei voor nodig.

En een oven waarin je die klei kunt bakken op een temperatuur die rond 1200 graden ligt.

En een paar handige handen om de vaas te vormen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En misschien nog wat glazuur? Hij moet wel mooi worden vind je niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wilde bijna zeggen: Keramiek =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, om hem mooi te maken en waterdicht te maken kun je nog vanalles gebruiken.
Maar dat hangt ook erg af van het soort keramiek wat je wilt maken en de soort klei die je gaat gebruiken.
Vergeet niet om hem waterdicht te maken.
Dit kun je het beste doen met 'waterglas'

Deze tip kreeg ik zelf pas geleden om een bloempot voor binnen waterdicht te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klei,keramiek-oven,en eventueel glazuur.door middel van het glazuur maak je de vaas waterdicht en kun je het oppervlak naar eigen inzicht verfraaien.datzelfde geldt ook voor een ronde vaas.