Dat was de doos waar alle ziektes en kwalen in opgesloten zaten. En toen werd die doos geopend....
Heeft dus niets met enig lichaamsdeel van Pandora te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)
Zeus beval dat er een “geschenk”voor de mens moest worden gemaakt. Aphrodite gaf haar de schoonheid, Athena gaf haar de nodige kennis om de man te verzorgen. Hermes begiftigde haar met het vermogen tot liegen. Het cadeau werd Pandora genoemd en was de eerste vrouw. Ze werd door Zeus naar de aarde gezonden. Bij haar aankomst werden alle mannen hopeloos verliefd. Nu was er iets dat zijn begeerte kon opwekken en zijn gedachten kon afleiden. Hij moest zijn gewassen en vee alleen laten om haar voor zich te winnen en haar ervan te overtuigen dat hij haar liefde waard was om nageslacht te krijgen. Pandora had een doos bij die ze niet mocht openen van Zeus.

Maar ze was zeer nieuwsgierig en opende de doos een klein beetje. Door de kier ontsnapte al het kwaad en alle plagen die sindsdien de wereld vergiftigen. Een pijnlijke dood, lijden, ziekte, plagen, jaloezie, haat, misdaad, afgunst,... Verschrikt sloeg ze het deksel terug toe en wist een ding in de doos te houden: de hoop