Hoe kan je zo tekenen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Zijn daar opleidingen voor? Of is dat puur oefenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Puur oefenen.
Je moet in ieder geval slim zijn en best wel creatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel oefenen of contact opnemen met zulke kunstenaars, en uitleggen dat je het heel graag wilt, en hun werk geweldig vindt. Vraag of je een dagje mee mag lopen en na dat dagje vraag je of je nog een keer mag komen enz.
Doe wel je uiterste best, want zo'n kunstenaar besteedt wel tijd aan jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ruimtelijk inzicht hebben, 3D denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zullen vast wel opleidingen voor zijn, en als je je rot oefent zal het ook wel goed komen denk ik maar ik denk dat het gewoon belangrijk is dat je er aanleg voor hebt, en er gevoel bij hebt.
niet iedereen kan zo goed tekenen. Niet iedereen heeft er gevoel voor. en ik denk dat je dat nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is trouwens tekenen. Ik denk dat je goed inzicht moet hebben, in ruimte en perspectief. En dat je daarna veel moet oefenen (en misschien wel een beetje moet afkijken van anderen).

Toegevoegd na 37 seconden:
*oeps, tekenen moet schilderen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed ruimtelijk inzicht hebben geeft je al een duwtje in je rug.

Meestal helpt goed oefenen wel, maar als je echt professioneel wilt worden, raad ik je aan om echt tekenlessen te gaan volgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor dit effect kun je een normale tekening met een beamer onder een schuine hoek op de grond projecteren en dan overtrekken. Zet de beamer op de plek van het oog van de toeschouwer.