Waarom vinden vrouwen deze toiletten kwetsend?

Begrijp ik dus niet.

Zo staan er wel meer kwetsende kunst op 'kwetsende Kunst wat ik niet begrijp:

http://verlichtingshumanisten.web-log.nl/photos/test_fotoalbum/index.html

Toegevoegd na 1 uur:
Quote: Kisses, the sexy urinal. Ontwerpster: Meike van Schijndel. Na klachten van een gechoqueerde Amerikaan bij de hoofddirectie McDonalds over urinoirs in de vorm wijd opengesperde knalrode lippen, zijn deze verwijderd uit het filiaal aan de Breukerweg in Heerlen.
Bij fabrikant Bathroom Mania in Utrecht, die ook aan McDonalds in Heerlen leverde, kwamen toen bedreigingen binnen van organisaties die het ontwerp vrouwonvriendelijk vonden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

kunst mag best prikkelend zijn, mensen zouden niet zo snel gekwetst moeten zijn.
wat ik wel walgelijk vind is de "kunstenaar" die varkens fokt, om ze vervolgens helemaal te tatoueren.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

ik vind het persoonlijk niet kwetsend, ik vind het wel een grappig toilet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee, is dit echt iets om zo over te zeiken???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kon het niet laten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk +1
Omdat sommige mensen niet inzien dat kunst een subjectieve expressie is en zich om wat voor reden dan ook persoonlijk vernederd voelen. Het gaat slechts om de zienswijze/expressie van een individu. Plaatsvervangende schaamte kan ik nog enigszins snappen maar hoe kan zoiets je kwetsen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat er niets kwetsends aan dit toilet is.

Misschien dat er vrouwen zijn die het doet denken aan plassex en niet willen dat hun mannen geconfronteerd worden met dit soort 'vunzigheden'. Misschien vatten ze dat respectloos op, anti vrouwvriendelijk of zoiets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord staat al op de website die je hebt gegeven: "2006. Kisses, the sexy urinal. Ontwerpster: Meike van Schijndel. Na klachten van een gechoqueerde Amerikaan bij de hoofddirectie McDonalds over urinoirs in de vorm wijd opengesperde knalrode lippen, zijn deze verwijderd uit het filiaal aan de Breukerweg in Heerlen.
[...] Bij fabrikant Bathroom Mania in Utrecht, die ook aan McDonalds in Heerlen leverde, kwamen toen bedreigingen binnen van organisaties die het ontwerp vrouwonvriendelijk vonden."

Vrouwonvriendelijkheid dus. En tsja... Als het de enige optie in een openbaar toilet is om in een vrouwenmond te gaan plassen, dan kan ik me daar iets bij voorstellen.

Als mensen zich gekwetst voelen, dan voelen ze zich gekwetst. Dat is net zoiets als dat over smaak niet valt te twisten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste zijn deze toiletten urinoirs,ten tweede worden dames niet geacht deze toiletten te frequenteren, daar ze bestemd zijn voor heren! Buiten dat komen op mij nogal agressief over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste zijn deze toiletten urinoirs???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook vrouwen kunnen het urinoir gebruiken door gebruik te maken van een plastuit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
agressief? bang dat "hij" eraf gebeten word? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol , agressief, de vrouwen bijten terug maar ik vind het ook
Wie zegt er dat het vrouwenlippen zijn?

En vrouwen komen niet in het ehren toilet dus waar moeten ze gefrustreerd over zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk toilet!
Het licht er maar net waar je gedachten heen gaan als je dit ziet.
Dat is het leuke van kunst, het provoceert, stemt tot nadenken en ontroert en maakt aan het lachen.
Soms is het voor mensen moeilijk om dat zo te zien, en kunnen ze het alleen maar heel serieus nemen.
Sommige kunstuitingen getuigen echt van slechte smaak, maar deze valt daar wat mij betreft nog niet onder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat deze kunst-uiting een reactie is op de seksualisering van de maatschappij. En blijkbaar zijn die gekwetste dames niet gecharmeerd van onze huidige maatschappij. Maar waarom ze dat afreageren op de kunst snap ik ook niet - don't shoot the messenger zou ik zeggen.

(Of misschien zijn ze jaloers dat zij zelf niet in het herentoilet mogen hangen - dat zou ook best kunnen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind dit zeker niet kwetsend als vrouw zijnde. wat is er vrouwonvriendelijk aan? het zou misschien een beetje aan een iets extremere vorm van sex doen denken... plassex, maar de vrouwen die dat doen doen dat meestal ook vrijwillig. al met al geven die rode lippen best wel een vrolijke noot aan de saaie toiletten die je anders tegenkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet kwetstend, ben zelf een vrouw en moest er wel om lachen. Mede-vrouwen, doe niet zo kinderachtig :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoop dat die mond niet ineens spontaan dichtgaat zeg!
Maar volgens mij zijn alle urinoirs vrouwonvriendelijk, daarom hangen ze ook in een mannentoilet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vrouwenmond of travestietenmond is geen toilet. Maar de rode kleur is wel gezellig, waarom moest het een mond zijn ? Kunst wil iets uitbeelden, iets geven om over na te denken, een misstand aan de kaak stellen of een taboe doorbreken. Het dient niet voor de sier of om iets op te leuken. Ik vind dit geen kunst want vrouwen ordinair maken kan iedereen. Ik vind het een gebruiksvoorwerp met een andere gedaante dan normaal. Meer platte humor, iets voor een cafe of een sexclub. Interessant in een museum maar niet als echt openbaar toilet. Stel je voor dat een verkrachter of pedofiel er in plast, vies idee. Zijn alle rode lippen bedoelt als plasgat ?

Dus ja, ik vind dit kwetsend, ik vind rode lippen mooi en niet voor mannen om leuk gezamelijk in te plassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn bang, dat we " hem" niet in de hand houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de mensen die zich gekwetst voelen zijn: a Feministe , b. gelovigen, c. gefrustreerd. Mensen die niet veel humor bezitten, zullen veel dingen kwetsend of abnormaal vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is natuurlijk niet zo dat ALLE vrouwen zo'n pisbak kwetsend vinden. Maar er zijn er altijd wel een paar te vinden die het bij wijze van zelfexpressie nodig vinden om er over te klagen.
Het ligt er een beetje aan waar de bakken geinstalleerd zijn. In een exclusieve licht-erotische club, daar heeft niemand bezwaar tegen, lijkt me, maar bij de McDonald zou ik zelf niet zo snel doen. In een vrouwenmond pissen is nou niet heel gangbaar...