Is Hitler ooit nog veroordeeld voor zijn daden in de Tweede Wereldoorlog, ondanks dat hij bij het einde daarvan al dood was?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dooien worden niet veroordeeld volgens mij...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeievraag ik heb al gezocht, en hoewel er wel andere duitsers postuum zijn veroordeeld vind ik niks terug over hitler

Het beste antwoord

Nee. Ook al is Hitler nooit veroordeeld voor z'n oorlogsmisdaden omdat hij zelfmoord pleegde voor hij terecht kon staan, wordt hij over het algemeen beschouwd als een van de grootste oorlogsmisdadigers in de geschiedenis van de mensheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Ook al is Hitler nooit veroordeeld voor z’n oorlogsmisdaden omdat hij zelfmoord pleegde voor hij terecht kon staan" Je kan iemand ook postuum veroordelen dus zijn dood hoeft niet de reden geweest te zijn. Kanwel dat Duitsland (in die tijd) niet deed aan postume veroordeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch merkwaardig, natuurlijk is dit altijd bekend en zijn er bewijzen, maar er heeft dus nooit een rechter over geoordeeld?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MrTomaat: lees het 3de antwoord (van tinus42).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verandert er nog niks aan dat jij het verkeerd voorspiegelt. Dat een postume veroordeling geen consequentie heeft lijkt me evident. Waar het mij om ging is dat je in je antwoord suggereert dat het niet kan, het kan wel degelijk. http://nl.wikipedia.org/wiki/Irma_Laplasse
Lees de laatste zin.

Andere antwoorden (3)

Hitler is nooit wettelijk vervolgd, aangezien hij zelfmoord heeft gepleegd.
Maar door het laten zien, hoe het in de werkelijkheid is gegaan in films musea en boekwerk, wordt hij min of meer toch vervolgt. Zeker voor de aanhangers van nu een waarschuwing. Ook laatst heeft een dorp in Oostenrijk hem de ereburgerschap ontnomen, wat je ook als een veroordeling kan zien. (Wat mij betreft 60 jaar te laat. Schandalig dorp)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je link doet het niet.
Ze zouden wel postuum een proces kunnen beginnen maar een veroordeling zou geen enkele consequentie hebben. Hitler heeft ook al geen nazaten die je in zijn naam (financieel) zou kunnen aanklagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
nazaten aanklagen?
Hitler heeft zichzelf veroordeeld door zelfmoord te plegen enkele dagen voor de capitulatie. Dit omdat hij niet door de Russen als trofee door de straten van Berlijn wilde worden gesleept. Een "eer"die zijn college Mussolini in Italie reeds had ondergaan.