Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heten die vakjes kastjes voor aan de wand met kleine diverse ouderwetse metalen voorwerpjes erin en wie en waar verzamelden ze dit soort dingen?

eenvoudige wandkastjes uit een 2e hands winkel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat zijn letterbakken.
Veel mensen kopen en verkopen op bijvoorbeeld Marktplaats.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger was het gewoon een must om zo'n letterbak in huis te hebben. Heerlijke nostalgie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje....zal ik je heeeeel stiekem en zachtjes wat in je Moolkeesoor fluisteren???
IK HEB ZE NOG STEEDS!!!!
Het zijn letterbakken en in de jaren eind 60 en begin 70 werden daar allerlei kliene beeldjes in verzameld.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ik denk dat je een letterbak bedoelt, dat waren bakken die vroeger in de drukkerij werden gebruikt om verschillende lettertypen in op te bergen, en in de jaren 70 had zo ongeveer iedereen er een aan de muur hangen met allerlei kleine spulletjes erin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
letterkast uit de drukkerijwereld toen men nog aan letterzetten deed met loden karakters. =typo. Kastjes op de tweedehandsmarkten en brocanteverkoop. Echte of 'made in India'.
Is niet meer zo trendy.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding