Waar kan je het pentagram nu nog vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Kimath
12 jaar geleden
overal waar mensen het getekend hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je goed oplet, zie je het gewoon nog overal over je heen. Het is gewoon een vorm, hoor. Een vijfpuntige ster.

Antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het pentagram komt terug in de vlaggen van Marokko en Ethiopië.

De vijfpuntige ster komt ook voor in de vlaggen van o.a. Verenigde Staten van Amerika en de Europese Unie), verder op euromunten, medailles en islamitische versieringen. Feitelijk kan je dat ook als een pentagram noemen, hoewel er geen verbindingslijnen zijn te zien. Ik weet niet of je dat ook bedoeld.

In het plaatsje Heilig Landstichting staat de Cenakelkerk met pastorie, waarbij verschillende glas-in-loodramen een pentagram hebben.

Ook wiccans, de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen, satanisten en vrijmetselaars gebruiken het pentagram als symbool, al dan niet omgekeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op een kerk in Hannover. Omgekeerd, dat wel :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn huis, bij de voordeur, om mijn hals, op de slaapkamer, in mijn boekenkast, in mijn keuken.

wie omkeert komt niet verder
wie inkeert snel vooruit

Toegevoegd na 16 seconden:
snelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de spirituele winkel: http://www.spirituelewinkel.nl/contents/nl/d181_Pentagram_artikelen.html
En bij groene en andere hedendaagse zich zo noemende heksen (beoefenaars van wicca).
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, in het zweefwinkeltje!
Voor een zeer ruime selectie pentagrammen ga je naar de gemiddelde Fantasy Fair. Honderden winkeltjes met allerhande meuk met pentagrammen en andere 'magische' symbolen vind je daar!

Binnenkort is er weer de Midzomer Fair in het Archeon. Succes gegarandeerd.