Waarom is het raar om in elfjes te geloven maar is in god geloven normaal?

Het is van beide nooit bewezen dat ze bestaan.
Als iemand in god gelooft terwijl jij dat zelf niet doet zeg je meestal niet "god bestaat niet"
Maar als je zegt dat je in feeën geloofd word je hard uitgelachen en word er waarschijnlijk gezegd "feeën bestaan niet"
Ik heb een keer op gv een vraag gesteld "bestaan er ook mannelijke feeën?" ik weet zelf ook dat ze niet bestaan maar ik bedoelde in boeken enzo.
De reden voor verwijdering was iets als "feeën bestaan niet"
Terwijl er hier op gv heel veel vragen zijn waar er word gedaan alsof het bestaan van god bevestigd is.

Ik heb niks tegen god, mijn ouders zijn christelijk.
Ik vroeg het me gewoon af.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldige vraag! Terecht ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je, jammer dat er geen antwoorden komen.

Het beste antwoord

Het geloof in een god is al zo vreselijk lang enorm ingeburgerd, ingebakken, ingehamerd in onze hele cultuur, dat daar niet meer raar tegenaan gekeken wordt.
In veel landen en culturen is het geloven in een god zelfs een verplichting.

Tegenwoordig mogen wij in ons land geloven wat we willen, maar dat is wel eens heel anders geweest.
Hele oorlogen zijn er gevoerd om god en godsdiensten.

Inmiddels is de wetenschap natuurlijk wel een heel stuk verder.
En weten we vooral veel meer over hoe onze hersenen werken, al weten we nog lang niet alles.
Maar veel geloof in bijvoorbeeld contact met overledenen kan vanuit hersenwerking verklaard worden.

Er zijn best veel mensen die in vanalles geloven, van geesten tot elfen. Volgens bepaalde opvattingen en stromingen was het geloof in elfen vroeger ook algemeen verbreid bij de Germaanse stammen.
http://www.elfenorakel.nl/watelf.html

Ik ben heel sceptisch over het bestaan van een god.
Ook over het bestaan van elfen, van entiteiten, van dwergen, van trollen, van geesten, van kabouters, van feeen, van kobolden etc.
Maar als je daar wel in gelooft dan ga je vaak om met mensen van hetzelfde geloof. En dan is dat geloof ineens zo raar niet meer.

Sommige mensen denken positief over verbeelding en visualiseren feeën als zinvolle symbolen die uit ons onderbewustzijn oprijzen. Daar is niets mis mee.
Iedereen mag geloven wat hij/zij wil.

Trouwens: als het geloof sterk genoeg is, dan laat je je niet van de wijs brengen door opmerkingen: bestaat niet.