Hoe heet de ierse manier van volksdansen?

de armen hangen slap naast het lichaam, of worden hooguit even in de zij gezet.
de benen echter lijken wel van elastiek, en gaan al tapdansend alle kanten op.

13 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Ik heb een interessante site gevonden voor je. Het is alleen teveel om hier te kopieren. Kijk zelf maar even. Staat een hoop info op.
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
zeker interessant, +

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
Zo heet de show, niet de manier van dansen
Rieneke1
13 jaar geleden
gaaf filmpje, +
Dat heet Sean-nós dance. Dit isde zogenaamde "oude stijl" van de traditionele solo Ierse dans. Het is sterk verwant aan de informele vorm van stepdancing in tegenstelling tot de formele competitie-gerichte vorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt Sean nós dance genoemd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
River dance / irish tap dance