Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom mag er niet gekozen worden of je duits of frans wilt leren op school? Ik heb het laten vallen en weet er nu toch niks meer van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kimath
14 jaar geleden
Ligt aan de school waar je op zit. Bij mij op school was Engels verplicht, en Duits of Frans kon je kiezen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je weet van te voren niet hoe die taal je ligt. Soms is er opeens een klik, en wil je door met die taal.
Daarnaast hoort het bij je algemene ontwikkeling om een basis in de vreemde talen te hebben, en helpen vreemde talen ook onderling weer omdat sommige woorden op elkaar lijken of van elkaar afstammen.
En vergis je niet in wat blijft hangen, hoor. Ik heb indertijd Duits zo snel mogelijk laten vallen, maar dertig jaar later weer ik nog steeds woordjes. Die zijn niet echt weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je herinnert je meer dan je beseft: +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed en duidelijke uitleg bedankt.

Andere antwoorden (2)

Je basiskennis blijft je bij, ook al besef je je dat nu nog niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nooit Duits of Frans hebt gehad op school, kun je ook nooit de keuze maken of je deze vakken wil laten vallen.
En verder leer je altijd wel wat van de taal, ook al ben je er maar 1 jaar mee bezig, dus is het altijd meegenomen voor later.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing