Kan het Engelse woord ''vegan'' ook vertaald woorden met ''vegetariër''?

Naast de vertaling ''veganist''.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.9K

Het beste antwoord

Nee, vegan is echt de afkorting van een veganist. Een ' normale' (lacto / ovolacto)vegetarier is een vegetarian. En dat is echt een heel andere manier van eten / leven.

Toegevoegd na 20 seconden:
Sorry, afkorting moet zijn vertaling ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is weer een minnaar actief, van mij een plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MIsschien vanwege de herhaling, maar zoals je aan de tijd kan zien, was Juno gelijk met mij aan het typen. Er is trouwens ook een antwoord weg, want er stonden er twee toen ik begon, en dat was beslist niet het antwoord van Juno.

Andere antwoorden (2)

Nee, een vegan is een veganist, geen vegetariër.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veganisme is het op geen enkele wijze gebruikmaken van dieren en van producten die van dieren afkomstig zijn. Veganisten gaan hiermee een stap verder dan vegetariërs die alleen afzien van voedsel afkomstig van gedode dieren.

Conclusie:Er is een verschil tussen Veganisme en Vegetariërs, en dus kan het niet ook als Vegetariër vertaald worden.