Wat is/zijn notulen?

Op school is hier nogal onduidelijkheid over.
Wat is precies een notulen?
De puntjes die je hebt staan in het document?
Of
Het document waarin die punten staan?

En is notulen enkelvoud?
Zo ja, wat is het dan in het meervoud?

Toegevoegd na 16 minuten:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/589/

Hier staat er wel wat over in, maar krijg daar niet echt een antwoord op mijn vragen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
8.6K

Het beste antwoord

Notulen zijn de aantekeningen die worden gemaakt van een vergadering of overleg.
Deze notulen worden later uitgewerkt in een verslag.
Zo is er bij officiele vergaderingen in de werksfeer altijd een zogenaamde 'notulist' aanwezig, die de aantekeningen (lees notulen) maakt van alle belangrijke zaken die worden besproken op die vergaderering.
Hij of zij gebruikt deze 'notulen' later om over deze vergadering een bondig verslag te maken, en weer door te sturen naar degenen die aanwezig waren, en andere belanghebbenden.

Notulen is meervoud, maar wordt ook altijd als zodanig uitgesproken. Je heb het niet over een 'notuul' als het waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt spreek je ook hetzelfde uit als licht maar schrijf je wel anders. Ik wil graag weten of je notulen zowel goed is als enkelvoud of meervoud. Want notule, zonder n dus, spreek je ook vrijwel hetzelfde uit maar schrijf je anders. http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/589/ Hier staat er wel wat over in, maar krijg daar niet echt een antwoord op mijn vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste antwoord, samen met Fiederieke

Andere antwoorden (5)

Notulen zijn aantekeningen of een verslag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
notulen zijn aantekeningen of woorden die je opschrijft tijdens vergaderingen,deze woorden of aanwijzingen gebruik je natijd om verslag te doen aan anderen of uit te werken op papier.notulen is meervoud omdat je meestal meerdere woorden of termen op schrijft per zitting.je hebt t nooit over n notule.notulen worden dan weer ondergebracht in punten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Notulen zijn een geschreven verslag van b.v. een vergadering. Dat wordt door een notulist(e) gedaan. Vaak in steno, (dat is een verkort schrift) en hij/zij werkt dat later weer uit in leesbaar schrift.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Notulen zijn een officieel document. Een inhoudelijk verslag van een vergadering. Degeen die de notulen maakt heet de notulist. Mogelijk dat we een lijn kunnen leggen naar het begrip noteren. De notulen zijn dan het produkt van het noteren zoals een schilderij het produkt is van schilderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord van skusme klopt.
Hier nog een aanvulling m.b.t. enkel-/meervoud.
Het woord notulen stamt van het Latijnse notula.
Hiervan bestaat geen enkelvoud, dus het is altijd: de notulen (meervoud).