Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt het 'kattebelletje' nog gebruikt? (niet te verwarren met kattenbelletje...!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kattebelletje is een wat uit de mode geraakt woord voor een kleine memo.
Dit zijn eigenlijk korte briefjes waar iets op geschreven staat (door jezelf of een ander) wat je ergens aan moet herinneren.

Deze worden nog best vaak gebruikt. Vooral de "geeltjes" (die kleine gele plakbriefjes) zijn erg in trek en hebben scholieren, studenten, maar ook mensen op werk in gebruik.

Dus het antwoord is: Ja, het wordt nog gebruikt, alleen de naam kattebelletje is wat in onbruik geraakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik wel, heb ze ook nog nodig. de computer heb ik niet altijd bij de hand en dan is pen en papier toch nog steeds handig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door mij wel! Iemand even n kort briefje schryven of kaartje ,maar dat zal wel zyn omdat ik (nog) geen pc heb. En bovendien n kattebelletje per post krygen is net iets persoonlyker m.i maar in deze tyd gebruikt men meer een mailtje of sms wat begrypelyk is met pc's etc!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat bestaat nog steeds. Pas nog een kattebel gehad van iemand die dat ook letterlijk zo schreef om te laten weten dat ze veilig op haar vakantieadres was aangekomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding