Wordt het 'kattebelletje' nog gebruikt? (niet te verwarren met kattenbelletje...!)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.9K

Het beste antwoord

Kattebelletje is een wat uit de mode geraakt woord voor een kleine memo.
Dit zijn eigenlijk korte briefjes waar iets op geschreven staat (door jezelf of een ander) wat je ergens aan moet herinneren.

Deze worden nog best vaak gebruikt. Vooral de "geeltjes" (die kleine gele plakbriefjes) zijn erg in trek en hebben scholieren, studenten, maar ook mensen op werk in gebruik.

Dus het antwoord is: Ja, het wordt nog gebruikt, alleen de naam kattebelletje is wat in onbruik geraakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ik wel, heb ze ook nog nodig. de computer heb ik niet altijd bij de hand en dan is pen en papier toch nog steeds handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door mij wel! Iemand even n kort briefje schryven of kaartje ,maar dat zal wel zyn omdat ik (nog) geen pc heb. En bovendien n kattebelletje per post krygen is net iets persoonlyker m.i maar in deze tyd gebruikt men meer een mailtje of sms wat begrypelyk is met pc's etc!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat bestaat nog steeds. Pas nog een kattebel gehad van iemand die dat ook letterlijk zo schreef om te laten weten dat ze veilig op haar vakantieadres was aangekomen.