Is er overal een weerwoord op?

Dus op elke stelling, feit of bewijs etc...?

Zo nee, waar niet dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.6K

Het beste antwoord

Volgens christelijke ideeën is amen een absoluut slotwoord. Door de manier waarop dit woord wordt voorbereid (intonatie van de regel ervoor) klinkt het ook als uniek eindpunt.

Hiermee zeg ik niet dat er geen weerwoord op de christelijke leer is, maar in deze context en bij de pragmatische invulling is er op amen geen weerwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Elk woord, elke rede, elk betoog heeft een weerwoord... Stilte, dus geen woord, geen rede, geen betoog, dat heeft geen weerwoord...

Kun je hier iets tegenin brengen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom ben je zo stil?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn weerwoord op jouw antwoord: Ik ben het er niet mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat antwoord slaat nergens op :D
Op een feit kan je geen weerwoord geven. Daarom is het een feit. Op meningen en stellingen is natuurlijk wel een weerwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die BvB;

Als een weerwoord niet per definitie een ontkenning of ontkrachting betekent denk ik van wel. Een weerwoord zou de gedane uitspraak kunnen nuanceren of relativeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou niet in de menselijke natuur liggen alles te aanvaarden. Daarom zal elk dogma, stelling, ponering, bewijsvoering, redenering duchtig op de rooster gelegd worden en onderhevig zijn aan onze gezonde kritiche geest in de spirit van vrijdenker Voltaire.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt ervan af wat je als weerwoord wilt zien. Hier kom ik weer op mijn stokpaardje, namelijk 'redelijke twijfel'.

Het is waar dat wetenschappelijk gezien 100% absoluut totaal bewijs onmogelijk is. Het is echter ook waar dat heel wat zaken de 100% zekerheid toch wel heel erg dicht naderen én dat twijfel een gegronde reden moet hebben.

In praktische zin zijn feiten feiten. Bewijzen niet altijd even sterk. Stellingen kan iedereen zo uit z'n duim zuigen dus hier zal altijd wel een weerwoord op kunnen zijn. Let op: tenzij die stelling domweg feitelijk juist is.

Zo duidelijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat rijmt er op twaalf?

H nu zijn jullie stil!

see my point?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vraag is geen stelling, acane, maar het nut van de vraag is me ook niet duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geef hier als antwoord dat er geen weerwoord is op de zin wat rijmt er op twaalf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou kunnen zeggen dat het ergens ophoudt, mits je niet perse het laatste woord wil hebben ^^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel sterk