Bar-Le-Duc is 'n Frans plaatsje. Heeft geen betekenis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bar-le-Duc
(Meuse) `Bar-le-Duc` is een gemeente in het Franse departement Meuse (regio Lotharingen) en telt 16.944 inwoners (1999), die Barisiens worden genoemd. De plaats maakt deel uit van het arrondissement Bar-le-Duc. Geschiedenis: Hoewel het stadje waarschijnlijk veel ouder is, werd het in de 10e eeuw belangrijk als zetel van het graafschap
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Bar-le-Duc

Bar-le-Duc was in een keer de zetel van de graafschap , later hertogdom, van Bar. Though probably of ancient origin, the town was unimportant till the 10th century when it became the residence of the counts. Hoewel waarschijnlijk van oudere oorsprong, de stad onbelangrijk was tot de 10e eeuw toen het de residentie van de graven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water uit Utrecht.... (dacht ik altijd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om het merk gaat: dat is water uit een bron in Utrecht, water dat door de Utrechtse Heuvelrug gefilterd is. (Net zoals veel kraanwater in de regio Utrecht dat deels uit dezelfde waterlaag op 127 meter diep komt. Net zoals Sourcy, dat in Bunnik gewonnen wordt uit diezelfde laag.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je rondom Utrecht het schoonste water vinden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat erom dat je of een 'oude' waterlaag hebt (dus water dat niet aangetast is door 'moderne' vervuiling) of water dat gefilterd is door heuvels of zandgronden.
Als je dan een oude waterlaag hebt die al lang gelden door zandheuvels is gefilterd heb je natuurlijk wel een prima water.
Voor kraanwater zal het niet veel uitmaken, ik weet nog wel dat ik als kind op bezoek bij familie in Rotterdam nooit water kon drinken want dat smaakte naar chloor, en het water thuis was vreselijk hard maar smaakte heerlijk.
Die verschillen zijn nu wel verdwenen, door filtering en bewerking door de waterbedrijven.
De bronwaterfabriek stond oorspronkelijk in Baarle-Hertog net over de Nederlandse grens in België. Op z'n Frans is dat Bar-le-Duc.
Amadea
13 jaar geleden
Bar Le Duc = Frans Ardense stad aan de Maas
Genoemd naar De Hertog van het huis ( familie) van Bar
Bar=naam adellijke familie
Duc =hertog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ba(a)rle hertog een stukje Belgie in Nederland in de provincie Brabant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het een erotische horeca gelegenheid, een bar.

Het is onderdeel van het concern van Christine Le Duc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Baarle Hertog.

Tot een aantal jaren geleden werd het water van Bar Le Duc uit de bron van de oude Limfafabriek uit de grond gepompt. Het hele verkeer in Baarle en omstreken liep vast door die enorme Bar Le Duc-trucks die er door moesten. Uiteindelijk heeft Bar Le Duc z'n activiteiten verplaatst.
De Limfa is enkele jaren geleden gesloopt.

Als je heel goed kijkt naar het logo van Bar Le Duc herken je de kerktoren van Baarle Hertog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is toch de toonbank in de Christine Le Duc zaken?