De betekenis van flixie is dan ook: een flitser of flitspaal die zich bevindt in een object met als doel onherkenbaar te zijn om daarmee hardrijders in het verkeer te kunnen flitsen.
fremar
2 jaar geleden
Een Flixie is een samentrekking van de woorden Flitser en Dixie, dus een flitscamera in een Dixie zodat deze niet door automobilisten direct wordt herkend als snelheidscamera.
Zie het artikel in de bron van het AD hoe zo'n stukje huisvlijt van de Politie er dan uit ziet.
2 jaar geleden
Amadea
2 jaar geleden
Wat is dan een Dixie?
Griffin
2 jaar geleden
@amadea "Wat is dan een Dixie?"
Een algemeen ontwikkeld persoon zoals jij weet wat een Dixie is, net als de rest van concert-gaand / bouwvakkend Nederland. Maar voor degene onder ons die niet weten wat een Dixie is raad ik het artikel van het AD te lezen die ik in de bron heb toegevoegd waarin dat haarfijn wordt uitgelegd.
Amadea
2 jaar geleden
Volgens mij is dat een Dixi, zonder e aan het eind!
SentWierda
2 jaar geleden
Verwarring over de spelling van twee woorden.
Je hebt een dixi (mobiel toilet, zonder hoofdletter)
en je hebt Dixie (zuiden van de VS) - daar is dixielandmuziek van afgeleid, een soort jazzmuziek met veel improvisatie.
Amadea
2 jaar geleden
Juist. Van een journalist zou je verwachten dat die oplet wat de juiste spelling van een woord is...