Wij hebben wappies maar hoe heten ze in het buitenland?

Hoe noemen ze die mensen in Duitsland, Frankrijk Engeland?
Dus niet in Vlaanderen want daar spreken ze net als topviroloog van Ranst een soort Nederlands.

2 jaar geleden
in: Taal
4.2K
Antoni
2 jaar geleden
De Vlaamse topviroloog Van Ranst gebruikt ook het woord 'wappies'. België is voor jou ook buitenland, als jij, de vraagsteller, een Nederlander bent...
LeonardN
2 jaar geleden
@janjan Welk buitenland? Er zijn nogal wat landen, met nogal wat talen.
SentWierda
2 jaar geleden
@Antoni. In Vlaanderen is lange wapper en lange Wapper (zonder en met hoofdletter) al eeuwenlang een begrip. Zeker als je in Antwerpen woont.
Wappie kan een variatie daarop zijn.
Antoni
2 jaar geleden
Dank voor je reactie, @SentWierda. Wat je zegt zou best kunnen kloppen!
ItisILeClerc
2 jaar geleden
Antivaxers
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
Ik denk ook antivaxers

Antwoorden (1)

Het zal ervan afhangen wat jij precies bedoelt met wappies. Volgens Wikipedia is wappie een pejoratief Nederlands begrip dat ontstaan is in de jaren negentig van de twintigste eeuw en geeft het een zonderlinge geestesgesteldheid aan waarbij men de weg kwijt is geraakt, of een zonderling persoon, dwaalgeest of 'gekkie' is.

In het Amerikaans zullen ze het over een wacko hebben. Meervoud: wackos of wackoes.
Amadea
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
+ Snap de min niet (behalve dan:) "In het Amerikaans" Volgens mij is dat:
-In Amerika (de Verenigde Staten)
of
-In het Engels gesproken in de V.S.
Castle
2 jaar geleden
Amerikaans is in spreekvorm wel goed. Je hebt namelijk verschil tussen Engels uit de UK en Engels uit de VS.
janjan
2 jaar geleden
Wappie als bijvoeglijk naamwoord komt inderdaad voor als je ging hakken op opzwepende dansmuziek onder invloed van drugs. Hij is helemaal wappie.
Als zelfstandig naamwoord is het tegenwoordig wat vroeger hippie was.