Is er een benaming voor kinderen onder de 10, zoals tiener voor >of=10<20?

3 jaar geleden
in: Taal
1.5K
SentWierda
3 jaar geleden
Op 16 september 2012 is een vrijwel identieke vraag gesteld: Wat zit er tussen kleuter en tiener in? Met 7 antwoorden.

Antwoorden (2)

Niet echt. De volgende indelign is gebruikelijk:
Baby (0-12 maanden)
Dreumes (12-24 maanden; loopt wel; praat niet)
Peuter (2- en 3-jarigen)
Kleuter (4- en 5-jarigen)
Basisschoolkind (6-12 jarigen)
3 jaar geleden
Ja, die is er.

In het alledaagse spraakgebruik spreekt men tot een leeftijd van 12-14 jaar van 'kinderen' en daarna van 'jongere', 'tiener' of 'puber'.

Je kan dus de term 'kind' gebruiken als je spreekt over personen onder de 10 jaar.
Antoni