Als je in een verslag alleen hem/hij etc. gebruikt, waar vermeld je dan dat dit ook haar/zij betekent?

In een verslag zeg je niet steeds hij/zij en hem/haar etc maar alleen de mannelijke vorm. Maar waar moet je vermelden dat dit ook toepasbaar is op de zij vorm? In de inhoudsopgave? De inleiding? Boven elk kopje?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
3.2K

Antwoorden (1)

In de inleiding. Daarin kun je uitleggen dat je voor de leesbaarheid hebt gekozen om in je verslag de mannelijke vorm te gebruiken.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit lijkt mij ook het beste om te doen, dan is het meteen duidelijk, voordat de rest gelezen wordt.
Ivana
8 jaar geleden
Dan is er zoiets als een term: verder te noemen 'hij'
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En waarom niet: verder te noemen 'zij'?