Ik kom in een leesboek de tekens ¡ en ¿ tegen, waarvoor zijn deze?

Ze staan in het Juvenalis Dilemma van Dan Brown.

8 jaar geleden
in: Taal
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/Inverted_question_and_exclamation_marks
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een van de weinige dingen die ik überhaupt onthouden heb van een jaar lang Spaans leren . Vond het inderdaad zo logisch en duidelijk, een vraagteken aan het begin van de zin .

Antwoorden (1)

Zijn het zinnen of teksten in het Spaans?

In het Spaans begint namelijk een zin of een uitroep die eindigt met een uitroepteken altijd met een omgekeerd uitroepteken (¡). Bijvoorbeeld: ¡Hola! Hetzelfde geldt voor een vraagteken. Een vraag (of vraagzin) begint met een ¿ en eindigt op een ?.
Antoni
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Was precies mijn eerste gedachte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vind die Spaanse notatie wel goed, vergelijkbaar met ons gebruik van aanhalingstekens.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, zeker ; je ziet tenminste aan het begin van een lange zin al hoe de intonatie moet zijn.l Handig met voorlezen. Ik krabbel ze wel eens in boeken met lange zinnen ; in de tijd dat ik Harry Potter voorlas aan de kinderen enzo.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ja het zijn inderdaad zinnen in het Spaans. Wist niet dat dit bij de taal hoorde.