hoe komt het woord 'onderhoud' aan twee verschillende betekenissen, ook in Franse vertaling?

Onderhoud van een tent bijv. En een soort gesprek.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Onderhouden heeft in jouw voorbeeld dezelfde betekenis.
Koesteren en verzorgen. In de Franse vertaling kan men wel de twee verschillende woorden gebruiken.
Vriendschap onderhouden - maintenir l'amitié
Kan ook: entretenir l'amitié. De tuin onderhouden - maintenir le jardin.
Kan ook - entretenir le jardin Toegevoegd na 1 minuut:
Een voorbeeld van twee verschillende betekenissen zou zijn:
De bok staat in de wei en de koetsier zit op de bok. Toegevoegd na 5 minuten:
Iets uitleggen wat er niet is, is moeilijk. Ik kan wel beantwoorden en verklaren waar de gedachtenfout ligt.